Yaytrade tar hem silver i Svenska Designpriset

Yaytrade prisas för sin kreativa design på årets gala av Svenska Designpriset. Den nya designen föll både juryn och folket i smaken. Yaytrade är stolta och glada över den fina utmärkelsen.

Prisutdelningen gick av stapeln digitalt från Gothia Towers i Göteborg där Yaytrade kammade hem silverpriset i kategorin e-handel.

"Det var många intressanta bidrag från flera välkända varumärken, så det blev extra roligt för oss att ta en pallplats. Vi vill även passa på att gratulera vår Sample sale partner Sandqvist till en välförtjänt första plats", säger Jon Berglund, CPO på Yaytrade.

Svenska Designpriset är hela Sveriges tävling i design och kommunikation som är öppen för alla som arbetarmed grafisk design, formgivning och visuella kommunikation. På hemsidan designpriset.se finns mer information om vinnarna.

David Knape

VD och grundare (presskontakt)

Mob: 070-99 99 009
Email: david.knape@yaytrade.com

Yaytrade är marknadsplatsen för premium fashion och livsstilsprodukter från privatpersoner, influencers och premium varumärken.

På Yaytrade kan användare få hjälp att sälja second-hand fashion genom Yaytrade:s pick-up service. Användare beställer hem påsar som de fyller med premium fashionplagg som sedan hämtas upp kostnadsfritt hos kunden eller lämnas in via ombud. Värdering, fotografering, annonsskapande och försäljning sköter Yaytrade.

Som användare på Yaytrade får man även ta del av unika utförsäljnings-event från premium brands inom olika segment där man kan ta del av produkter till rabatterade priser.

Yaytrade lanserades sin första version 2018 och en uppdaterad version under våren 2019. Marknadsplatsen har på kort tid lockat till sig några av de absolut största influencerna i Sverige samt fått en internationell användarbas.