Dragqueen Imaa Queen gör ett samarbete med True Colours

En av Sveriges mest kända dragqueens Imaa Queen har designat en kreation inspirerad av varumärkets unika flaska i regnbågens färger. Imaa Queen premiärvisar sin nya kreation ikväll den 25 april på QX Gaygala på Cirkus, där hon också är nominerad i kategorin “årets drag”.

– Jag har lagt ner många timmar på denna färgsprakande kreation där jag har inspirerats både av True Colours unika flaska men också av mångfald och inkludering, vilket är varför True Colours skapades - att vara med och bidra till en bättre värld där alla ska kunna visa sina sanna färger, säger 28 åriga Adam Spjuth, som Imaa Queen egentligen heter.

– Kreationen är tillverkad av produkter som används för att marknadsföra True Colours och över 20 meter draperat tyg. Bland annat har jag sytt ihop en stor banderoll och förkläden. Huvudbonaden är gjord av champagnekorkar, bladguld och en jäkla massa glitter. Så gästerna får passa sig att inte bli nerglittrade när jag minglar på runt på Cirkus på QX Gaygala, fortsätter Imaa Queen.

Anora Group står bakom varumärket True Colours och har tidigare gjort flera kända samarbeten för stärka varumärkeslojaliteten inom HBTQIA+. Anora bidrar med en krona per såld flaska av True Colours Cava till Regnbågsfonden, som ekonomiskt stödjer organisationer som arbetar mot diskriminering och förföljelse av regnbågspersoner runt om i världen. Hittills har True Colours donerat drygt 2,4 miljoner kronor.

Om Anora Group
Anora Group är marknadsledare inom vin och sprit i Norden och producerar, marknadsför och säljer några av Sveriges mest klassiska varumärken såsom Koskenkorva, O.P. Anderson, Larsen, Skagerrak, Jack Daniel's, Chill Out, Blossa, Drusty Hof, Laroche, Faustino och Laila Bagges vinserie Ruby.

Fotograf är Maria Östlin och produktionen för Anora är producerad av Yearwood PR & Productions AB.

För högupplösta bilder utan logotype eller produktprov till dryckes- och matskribenter för True Colours Cava kontakta Yearwood PR.

Press kontakt

Jag har lagt ner många timmar på denna färgsprakande kreation där jag har inspirerats både av True Colours unika flaska men också av mångfald och inkludering, vilket är varför True Colours skapades - att vara med och bidra till en bättre värld där alla ska kunna visa sina sanna färger.
Imaa Queen