Jullåten “Celebrate Christmas” släpps på Spotify och Apple Music fredagen den 18 november. Det är en energisk feelgood disco-jullåt för alla pop- och discoälskare inför julhelgerna.

– “Celebrate Christmas” handlar om tro, att fira jul och känna glädje och dela med  sig av det med andra som du tycker om. Den ska också peppa till de som känner sig ensamma, vilket dessvärre många gör under julen, säger Dynelle Rhodes, The Weather Girls.

– Att skriva och producera en jullåt tillsammans med världsartisten som skapat den enorma multihiten “Its Raining Men” som vi alla dansat till känns så stort. Vi ville skapa en upptempo jullåt som går att mixa och kan spelas på dansgolv runt om i världen, säger Gunn.

– Det är ju inte en typisk jullåt. Vi ville att den poppiga discogenren skulle möta julen. En låt som  man kan dansa, skåla och fira till, säger producenten Blizz Bugaddi.

Gunn träffade The Weather Girls första gången 2018 när de delade stora scenen under Wien Pride. Det sa klick direkt och blev starten för en fin vänskap. Gunn började att boka dem för spelningar i Sverige och det har redan från start diskuterats om ett musikaliskt samarbete.

– När jag och Blizz Bugaddi bestämde oss för att göra den här låten så kändes The Weather Girls helt rätt, så jag ringde upp dem och de gav sig på projektet direkt. Vi producerade låten på några dagar. Dynelle Rhodes reste till Hamburg och vi skrev och spelade in vocals med Terri Bjerre och Torsten Abrolat en vecka efter det. “Celebrate Christmas föddes väldigt snabbt och den kom till så naturligt för oss alla, säger Gunn.

Om artisterna

Legendariska grammynominerade The Weather Girls låt “It's Raining Men” har över en halv miljard streams på samlade plattformar och Dynelle Rhodes är ständigt på resande fot runt om i världen med The Weather Girls.

Gunn har rest världen runt som DJ de senaste 13 åren och gjort över hela 2000 spelningar.
Blizz Bugaddi är superproducenten som nyligen släppt musik med namn som Elliphant, Promo med flera.

Pre-Save "Celebrate Christmas"
Teaser för musikvideo "Celebrate Christmas"Pre-Save Celebrate Christmas
The Weather Girls på Instagram
Gunn på Instagram
Blizz Bugaddi på Instagram

Fakta om “Celebrate Christmas”

Music By: Blizz Bugaddi & Gunn Lundemo & Dynelle Rhodes & Terri B & Torsten Abrolat
Lyrics by: Blizz Bugaddi & Gunn Lundemo & Dynelle Rhodes & Terri B & Torsten Abrolat
Lead vocals: Dynelle Rhodes (The Weathergirls)
Backing vocals: Dynelle Rhodes & Terri B (Terri Bjerre)
Produced by: Blizz Bugaddi & Gunn Lundemo
Arranged by: Blizz Bugaddi & Gunn Lundemo
Mixed by: Blizz Bugaddi, Jerry Sillah & Joachim Mueller
Mastered by: Karl Lund
Vocals recorded at Alive Studios Hamburg (Torsten Abrolat and Terri Bjerre)
Label: TGR Music Group

Distribution: Sony Music Entertainment Sweden & The Orchard.

Pressfoto: Maria Östlin.

Pressinbjudan/ackreditering för media på releasefest
Världsartisten The Weather Girls, Dynelle Rhodes, Gunn & Blizz Bugaddi tillsammans med den mousserande glöggen Glöet uppträder med den nya jullåten LIVE på Grand Opening av Hallwylska Restaurang Winter Garden den 17 november. Press är välkomna att kontaka Yearwood PR & Productions för ackreditering.

contact@yearwoodpr.com

Legendariska discoartisterna The Weather Girls gör feelgood jullåt med svenskarna Gunn och Blizz Bugaddi. Jullåten “Celebrate Christmas” släpps på Spotify, Apple Music och som musikvideo fredagen den 18 november. Det är en energisk feelgood disco-jullåt för alla pop- och discoälskare inför julhelgerna. Releasefest på Hallwylska 17 november för exklusivt inbjudna gäster.

Celebrate Christmas” handlar om tro, att fira jul och känna glädje och dela med  sig av det med andra som du tycker om. Den ska också peppa till de som känner sig ensamma, vilket dessvärre många gör under julen.
Dynelle Rhodes, The Weather Girls