Sveriges största gokartbana inomhus öppnar den 1 augusti i Botkyrka

Racehall Stockholm blir vid invigningen Sveriges största och tekniskt mest avancerade gokartbana inomhus. Med en stor O’Learys-restaurang och konferensanläggning i anslutning till banan blir det ett utflyktsmål för såväl proffset som amatören som barnfamiljen.

– Vi har satsat både på väldesignade banor och högpresterande gokarts för att ge en minnesvärd upplevelse för såväl motorsportsentusiasten som för den som bara vill ha en spännande tävling för konferensen, födelsedagen, svensexan eller möhippan. Det är en milstolpe både för motorsporten såväl som för Botkyrka och dess invånare, säger Flemming Grene Thomsen, VD för Racehall.

En ny era för motorsport i Sverige
Racehall Stockholm har en imponerande bana på 1 000 meter och som minst 8 meter bred där 34 gokarts kan köra samtidigt. Det finns alltså massor av plats att köra om. Racehall har både vuxen-gokarts, barn-gokarts, 1 handikart (för personer med nedsatt rörelseförmåga i benen) och 2 twin-gokarts. Anläggningen är utformad för att erbjuda en optimal racingupplevelse, med ett välvt tak utan pelare för att maximera säkerheten och sikten för både förare och åskådare.

O’Learys Racehall Tumba
I anslutning till gokartbanan finns en entrébyggnad i två plan där O’Learys slår upp portarna till en ny franchiseägd enhet – O’Learys Racehall Tumba. Restaurangen har plats för ca 200 sittande gäster och kommer att erbjuda O’Learys klassiska amerikansk-inspirerade meny i en inbjudande atmosfär. Gästerna har möjlighet att följa spänningen på gokartbanan genom ett stort panoramafönster samt från en balkong som vetter ut mot banan. Utöver gokart kan man se aktuella sportevenemang på TV-skärmarna och njuta av de sköna omgivningarna från en stor utomhusterrass.

– Vi är mycket glada över öppningen av vår nya franchiseenhet i Tumba. Det nya samarbetet med Racehall, en mycket spännande aktör, visar hur väl O’Learys-konceptet kan integreras i olika aktivitetskoncept. Vi är övertygade om att franchisetagaren i nära samarbete med Racehall kommer att göra ett strålande jobb med att driva enheten, och vi ser fram emot att följa deras framgångar framåt, säger Carl Gustafsson, Expansion Manager på O’Learys Group.

Möjligheter för konferens och events
Till O’Learys Racehall Tumba hör även en konferensanläggning som kommer vara tillgänglig för arrangemang både för företag och privatpersoner. Anläggningen är flexibel och kan anpassas för olika typer av evenemang, såsom konferenser, möten, födelsedagsfiranden och andra events. Konferensanläggningen rymmer upp till 60 deltagare men kan även delas upp för mindre grupper. Alla rum är utrustade med det senaste inom ljud och bild, samt wifi för att säkerställa en optimal gästupplevelse.

Miljömedvetenhet och hållbarhet
Racehall Stockholm är inte bara Sveriges största utan också en gokartanläggning där hänsyn till miljö och hållbarhet värderas högt. Genom att använda giftfri specialbensin, LED-ljuskällor, bergvärme, bullerdämpning och effektiv ventilation strävar anläggningen efter att minimera sitt miljöavtryck.

Förhandsbokningar och öppettider
Racehall erbjuder olika prisnivåer och abonnemang för både privatpersoner och grupper. Gokartskola för barn, unga och vuxna kommer också att finnas, med träningstider för olika åldersgrupper och färdighetsnivåer. Det är redan nu möjligt att boka tid på banan.

Om Racehall
Gokartbanan är etablerad av danska Racehall som är ledande inom gokart inomhus i Danmark med anläggningar både i Köpenhamn och Århus. Racehall påbörjade byggnationen med RO-Gruppen som totalentreprenör i mitten av augusti 2023. Banan är drygt 7 500 m² stor som en fotbollsplan och den integrerade entrébyggnaden är ca 1 400 m².
I direkt anslutning finns 105 gratis parkeringsplatser - även för bussar. Racehall Stockholm innebär ca 60 nya arbetstillfällen.

Racehall Stockholm är beläget i Tysslinge/Botkyrka nära E4/E20-avfarten vid Moraberg på väg 225. https://maps.app.goo.gl/rGx9c6mF4yQPPgcR7

Om O’Learys
O'Learys är en svensk franchisekedja som grundades 1988 i Göteborg, Sverige, och drivs av O’Learys Group. Idag har O’Learys fler än 100 enheter över hela världen. O'Learys erbjuder en fullständig eatertainment-upplevelse med en kombination av sport, sociala spel och aktiviteter och amerikanskinspirerad mat i en välkomnande miljö.

www.olearystrademark.com eller https://www.olearysgroup.com

Välkommen till invigningen den 1 augusti

För mer information/intervjuer:

Sveriges största gokartbana inomhus öppnar den 1 augusti i Botkyrka och blir vid invigningen Sveriges största och tekniskt mest avancerade gokartbana inomhus. Med en stor O’Learys-restaurang och konferensanläggning i anslutning till banan blir det ett utflyktsmål för såväl proffset som amatören som barnfamiljen.

Vi har satsat både på väldesignade banor och högpresterande gokarts för att ge en minnesvärd upplevelse för såväl motorsportsentusiasten som för den som bara vill ha en spännande tävling för konferensen, födelsedagen, svensexan eller möhippan. Det är en milstolpe både för motorsporten såväl som för Botkyrka och dess invånare.
Flemming Grene Thomsen, VD för Racehall