SYLVE släpper den känsloladdade singeln "Shadow Of You"

Den svenska pophimlens nya stjärna SYLVE är tillbaka med singeln ”Shadow Of You”, som är den första låten på den kommande EP:n med samma titel som ges ut senare i år. ”Shadow of You” är en storslagen melankolisk låt som handlar om tomheten efter förlusten av en relation.

Det var så fint och tryggt att få skriva om mina olika upplevelser av förlust tillsammans med två nära vänner (Emelie Eriksson & Jakob Redtzer). Vi har både dansat och gråtit i studion när vi skapade låten och jag hoppas verkligen att detta hörs och känns för den som lyssnar, berättar SYLVE.

Med sina ärliga texter, ett souligt uttryck och en otrolig nerv på scen har SYLVE liknats med Sam Smith och Craig David. 2021 släppte han sin debut-EP ”Dö Lycklig” och pride-låten ”Legacy” tillsammans med Julia Alfrida. Debut-EP:n föregicks av bland annat singeln ”Sommartid (Ett annat vi)” som gjorde independent-succé med nära 1,4 miljoner streams på Spotify, och klättrade ett flertal gånger upp på Viral Top 50, samt ”Låtsas som inget hänt” ett hyllat samarbete med Suicide Zero.

Under 2022 tog SYLVE steget över till att släppa musik på engelska och presenterade singeln "How It Goes" tillsammans med Kristin Amparo. Dessutom gjorde han framträdanden på både Guldbaggegalan och "Lotta på Liseberg," vilket befäste hans position som en framstående artist inom den svenska musikindustrin.

SYLVE uppträder i Kungsträdgården, Stockholm
Du ser SYLVE framträda live den 10:e September i Kungsträdgården under Suicide Zero’s uppmärksammande av suicidpreventiva dagen.

"Shadow Of You" ges ut av skivbolaget TGR Music Group och distribueras av Sony Music Sweden.

Foto/cover: Photographer Magnus Ragnvid
Kläder: MISC STHLM
Smycken: pfgSTOCKHOLM

Det var så fint och tryggt att få skriva om mina olika upplevelser av förlust tillsammans med två nära vänner (Emelie Eriksson & Jakob Redtzer). Vi har både dansat och gråtit i studion när vi skapade låten och jag hoppas verkligen att detta hörs och känns för den som lyssnar.
SYLVE