SYLVE släpper ny dansig singel "Better Clothes" och spelar på West Pride

SYLVE gjorde independent succé med sin låt ”Sommartid (Ett annat vi)” och släppte sin svenska debut-EP ”Dö lycklig” förra året samt har gjort samarbeten med Julia Alfrida och Kristin Amparo. Den 17 juni släpper han sin första solosingel på engelska, låten ”Better Clothes” som ges ut på Spotify och Apple Music.

– Låten är glad och dansig men säger fuck of till människor som sårat en. Jag har sett massor av mina vänner genom åren ge alldeles för många chanser till personer som definitivt inte förtjänat det. Min bästa vän Emelie och jag skrev texten till låten som en påminnelse till alla som tror lite för gott om människor. Inget har nog ändrats på riktigt bara för att dom piffat till utsidan, säger SYLVE.

SYLVE turnerar runt om i landet under sommaren och ska närmast framträda på West Pride i Eriksbergshallen den 18 juni. Den 4 juli gästar han TV4:s Lotta på Liseberg tillsammans med Kristin Amparo.

– Jag är så taggad på att få sjunga Better Clothes live många gånger i sommar, inte minst samma dag som låten släpps och få fira det på West Prides scen i Eriksbergshallen, säger SYLVE.

Better Clothes är skriven av SYLVE, Emelie Eriksson och Philip Strand som också producerat.

Låten ges ut av skivbolaget TGR Music Group och distribueras av Sony Music Sweden.

Den 17 juni släpper artisten SYLVE sin första solosingel på engelska, låten ”Better Clothes” som ges ut på Spotify och Apple Music.

Låten är glad och dansig men säger fuck of till människor som sårat en. Jag har sett massor av mina vänner genom åren ge alldeles för många chanser till personer som definitivt inte förtjänat det. Min bästa vän Emelie och jag skrev texten till låten som en påminnelse till alla som tror lite för gott om människor. Inget har nog ändrats på riktigt bara för att dom piffat till utsidan.
SYLVE