True Colours Cava sponsrar artisterna SYLVE och Julia Alfrida

Anora Group som är marknadsledare inom vin och sprit i Norden och står bakom varumärket True Colours satsar på att sponsra artisterna SYLVE och Julia Alfrida med musikvideo och pressfoto för sin internationella Pridelåt för att stärka varumärkeslojaliteten inom HBTQIA+. De bidrar samtidigt med en krona per såld flaska av True Colours Cava till Regnbågsfonden, som stödjer organisationer som arbetar mot diskriminering och förföljelse av regnbågspersoner.

SYLVE är låtskrivaren och röstproducenten som nu skriver och framför sin egen musik. Julia Alfrida har deltagit i melodifestivalen 2021 med låten Rich och är något av Sveriges svar på Billie EIlish. De slog ihop sig inför olika pridefiranden runt om i världen och skrev tillsammans den internationella pridelåten LEGACY.

– Vi ville göra en festlåt som samtidigt ger styrka genom budskapet om att du ska våga vara den du är och det här budskapet måste vi föra vidare till kommande generationer, säger SYLVE och Julia Alfrida.

Yearwood PR & Productions tog fram konceptet med voguingdansare, olika personligheter, ballonger och cava i en exklusiv och historierik miljö på Högberga gård på Lidingö utanför Stockholm med utsikt över hamninloppet.

– Det är en påkostad och färgsprakande produktion med mångfald, vilket är precis vad True Colours skapades för - att vara med och bidra till en bättre värld där alla ska kunna visa sina sanna färger, säger Louise Key-Hedberg, Brand Owner för True Colours Cava på Anora Group.

– Konceptet handlar om att du ska vara dig själv och det kan både vara excentriskt eller helt vanligt. En fest för alla. Vi producerade musikvideon och arrangerade pressfoton med Maria Östlin. Sedan kopplade vi på events med liveframträdanden på olika pridefiranden och ska på så sätt öka uppmärksamheten och varumärkeslojaliteteten hos målgruppen, säger Marcus Årskog, grundare och VD på Yearwood PR & Productions.

Bilar, bussar och ballonger sponsrade
– Många ville vara med och sponsra projektet. Sminket gjordes av LH Cosmetics (Linda Hallberg), medverkande bussades in av de regnbågsfärgade Flygbussarna, Flying Tiger Copenhagen och Heyparty kom med ballonger och partytillbehör, Volkswagen Sverige körde artisterna, ZAEK STUDIO bidrog med styling och kläder, Supreme Events stod för ljud och ljus och alla fick färgglada naglar av Swedish Wolf Nails, säger Marcus Årskog.

Med LEGACY har SYLVE och Julia fått flera spelningar både på Pridefestivaler runt om i Sverige, i Danmark och i andra sammanhang och musikvideon har bara på några veckor uppnått nästan 23 000 spelningar på Youtube. Hittills har försäljningen av True Colours Cava genererat nästan tre miljoner kronor till Regnbågsfonden.

Om Anora Group
Anora Group är marknadsledare inom vin och sprit i Norden och producerar, marknadsför och säljer några av Sveriges mest klassiska varumärken såsom Koskenkorva, O.P. Anderson, Larsen,  Skagerrak, Jack Daniel's, Chill Out, Blossa, Drusty Hof, Laroche och Faustino.

Grundare och VD

Yearwood PR & Productions AB är en PR- och produktionsbyrå i Stockholm som hjälper företag och organisationer att nå affärsmål genom att skapa PR och kreativa och integrerade kampanjer där förtjänad kommunikation samverkar med egna, sociala och köpta kanaler.

Anora Group som är marknadsledare inom vin och sprit i Norden och står bakom varumärket True Colours satsar på att sponsra artisterna SYLVE och Julia Alfrida med en internationell Pridelåt för att stärka varumärkeslojaliteten inom målgruppen HBTQIA+.

Det är en påkostad och färgsprakande produktion med mångfald, vilket är precis vad True Colours skapades för - att vara med och bidra till en bättre värld där alla ska kunna visa sina sanna färger.
Louise Key-Hedberg, Brand Owner för True Colours Cava på Anora Group.