Pelle Rosell strategisk rådgivare åt Yobber

Report this content

Örebro, 9 februari 2016 – Pelle Rosell, före detta Qlik-profil som står bakom en av NASDAQs mest framgångsrika börsnoteringar, bistår Yobber med rådgivning kring marknadsföring. Yobber har utvecklat ett verktyg som rationaliserar rekryteringsprocessen genom att vända upp och ner på den.

Vårt mål är att femdubbla antalet kunder under 2015 och tillsammans med Pelle har vi lagt strategin för hur vi ska åstadkomma detta. Vi kommer ha stor nytta av hans erfarenhet med att jobba med små bolag och hjälper dem att växa, som till exempel Qlik, som han hjälpte att bli en av världsledarna inom sin nisch, säger Peter Röseberg, vd på Yobber.

Under Pelles tid som marknadsdirektör på Qlik ökade bolaget sin omsättning från 2 miljoner 2001 till över 3 miljarder 2013 och noterades år 2010 på NASDAQ. Efter sina 12 år på beslutsstödsbolaget har Pelle Rosell varit marknadsdirektör på tv-bolaget Zenterio och jobbar idag som rådgivare och styrelseledamot åt ett flertal bolag, så som Dreamwork, Waystream, Kiosked och AllOne.

Jag drivs av utmaningen av att jobba med nya företag och bygga upp nya varumärken. Jag ser fram emot en spännande resa med att etablera Yobber på den svenska marknaden och hjälpa bolag att effektivisera och förbättra sin rekryteringsprocess, säger Pelle Rosell.

För mer information, vänligen kontakta:
Pelle Rosell
E-post: pelle.rosell@telia.com
Mobil: +46 (0)70-926 27 33

Peter Röseberg, vd Yobber
E-post: peter.roseberg@yobber.se
Mobil: +46 (0)70-183 22 05

Om Yobber

Yobber vänder upp och ner på rekryteringsprocessen. Sociala medier och Big Data har lett till att CV och personliga brev inte håller längre, varken för arbetsgivare eller arbetsökande. Med Yobber kan arbetsgivare, oavsett erfarenhet eller rutiner för rekrytering, hitta rätt person på ett smartare, snabbare och billigare sätt. Bland kunderna märks MAXI ICA Universitetet och Sale Nordic för att nämna några. Läs mer på www.yobber.se

Taggar: