Yobber förstärker med Schibsted-profil

Report this content

Örebro, 9 februari 2016 – Pontus Gustafsson blir ny styrelseordförande i Yobber, som har utvecklat ett verktyg som vänder upp och ner på rekryteringsprocessen. Gustafsson har en bakgrund inom Schibsted-koncernen och är idag General Manager för Örebro Hockey.

Pontus Gustafsson har tidigare varit tillförordnad vd på Aftonbladet, affärsutvecklingschef på Schibsted samt vd på PunktSE och har jobbat med en rad digitala projekt inom koncernen.

Rekryteringsbranschen är en väldigt traditionell bransch vars utveckling i stort sett har stått stilla de senaste åren och inte anpassat sig till de nya digitala förutsättningarna. Yobber utmanar idén av hur en traditionell rekryteringsprocess ska se ut och jag ser fram emot att vara en del av detta, säger Pontus Gustafsson.

Pontus gedigna expertis inom marknadsföring och digitala strategier kommer vi att ha stor nytta av. Vårt mål är att femdubbla antalet kunder under 2016 och Pontus erfarenhet och starka sälj-inriktning kommer ta oss närmare detta, säger Peter Röseberg, vd på Yobber.

Styrelsens sammansättning:

• Pontus Gustafsson, ordförande
  • Sara Sjöborg Wik, ledamot
  • Pär Carlshamre, ledamot
  • Wanja Otterud, ledamot och grundare
  • Staffan Dahlgren, ledamot

För mer information, vänligen kontakta:

Peter Röseberg, vd Yobber

E-post: peter.roseberg@yobber.se

Mobil: +46 (0)70-183 22 05

Om Yobber

Yobber vänder upp och ner på rekryteringsprocessen. Sociala medier och Big Data har lett till att CV och personliga brev inte håller längre, varken för arbetsgivare eller arbetsökande. Med Yobber kan arbetsgivare, oavsett erfarenhet eller rutiner för rekrytering, hitta rätt person på ett smartare, snabbare och billigare sätt. Bland kunderna märks MAXI ICA Universitetet och Sale Nordic för att nämna några. Läs mer på www.yobber.se