Yobber värvar Jonas Hermansson som CTO

Report this content

Örebro, 16 november 2016 – Den snabbväxande digitala rekryteringstjänsten Yobber anställer Jonas Hermansson som CTO. Hermansson kommer senast från en tjänst som affärsutvecklare på Caperio.

Yobber är en digital videorekryteringstjänst, i vilken rekryteringsprocessen börjar med det personliga mötet via video, där arbetsgivaren kan ställa konkreta frågor till de sökanden. Att videointervjun sker först i rekryteringsprocessen är speciellt viktigt i alla branscher där personal möter kunder i ett fysiskt möte och därmed personifierar varumärket.

Jonas Hermansson kommer att bygga upp Yobbers utvecklingsorganisation samt teknikplattform, för att kunna skala upp Yobbers populära rekryteringstjänst på fler språk, till flera marknader. Han har med cirka 20 år i branschen bland annat varit IT-ansvarig på Unilever Nordic och teknik- och driftchef hos DGC.

Det ska bli spännande att vara med och bygga upp Yobber. Att ha full kontroll över sin egen utveckling kommer vara en viktig del i tjänstens utveckling och vara grundläggande för Yobbers expansion, säger Jonas Hermansson, CTO på Yobber.

Jonas har erfarenheten och kompetensen för att vi ska kunna skala upp Yobber, både plattform och organisationen. Han är väldigt lösningsorienterat och teknikkunnig, precis det vi behöver för att så småningom växa till nya marknader, säger Peter Röseberg, vd på Yobber.

I Europa jobbar cirka 35,9 miljoner människor med service och försäljning, branscherna där Yobber har sitt fokus. Idag använder sig bland andra ett 50-tal ICA-butiker, Vigårda, Nordic Retail Group och RICOH IT-partner av Yobbers digitala rekryteringstjänst.

För mer information, vänligen kontakta:

Peter Röseberg, vd Yobber

E-post: peter.roseberg@yobber.se

Mobil: +46 (0)70-183 22 05

Om Yobber

Yobber vänder på rekryteringsprocessen. Sociala medier och Big Data har lett till att CV och personliga brev inte håller längre, varken för arbetsgivare eller arbetssökande. Med Yobber kan arbetsgivare, oavsett erfarenhet eller rutiner för rekrytering, hitta rätt person på ett smartare, snabbare och billigare sätt. Bland kunderna märks ICA Maxi, ICA Kvantum, ICA Supermarket, Vigårda, Nordic Retail Group, BTS, RICOH IT-partner. Läs mer på www.yobber.se.

Taggar: