Håll uppsikt över bostaden

Fånga inkräktaren på bild

Är ditt hus eller lägenhet öde över jul- och nyår? Orolig för inbrott? Rädd för brand? En GSM övervakningskamera slår larm och skickar bilder till din mobil vid minsta rörelse. Med en uppkopplad brandvarnare larmar den även vid rökutveckling i ditt hem. Det enda som krävs är ett SIM-kort, en mobiltelefon och en YOYOCam larm- och övervakningskamera.

I jultider när många reser bort är övervakningskameran ett knep för att få uppsikt över bostaden. Kameran installeras där inkräktaren kan tänkas passera. Så fort kameran känner av en rörelse skickas ett meddelande via SMS och strax därefter kommer bilder som MMS. Larm- och övervakningskameran YOYOCam känner av rörelser och tar bilder i ljus och mörker upp till 8 meters avstånd.

Den trådlösa kameran kommunicerar via GSM och har flera funktioner. Via ett SMS-kommando går det när som helst att ta en bild och få den till sin mobil. YOYOCam G3 går också att ställa in så att den tar bilder med vissa intervall, till exempel för den som vill ha kontroll på vad som händer i sommarstugan eller förrådet. Bilderna skickas via MMS i mobilen eller till en mejladress.

Kontrollerar temperatur och varnar vid rökutveckling
Den nya G3-modellen har även en brandvarnare som tillbehör. Om brandvarnaren känner av rök skickar kameran ett SMS. En inbyggd temperaturvakt ger även en varning via SMS om temperaturen inomhus över- eller understiger en förinställd temperaturnivå.

Med larm- och övervakningskameran följer två trådlösa fjärrkontroller för enkel styrning av larmfunktionen. YOYOCam G3 kostar ca 2 450 kr i butik.

För mer information kontakta: Johan Tysklind, Yoyomotion, Mobil: 070 593 95 11
E-post: johan@yoyomotion.com. www.yoyomotion.com

Yoyomotion AB är ett svenskt bolag som utvecklar, importerar och distribuerar innovativa produkter inom områdena mobilitet, kommunikation och elektronik. Bolaget är baserat i Stockholm med försäljning inom Europa.