Ny GSM larm- och övervakningskamera kopplad till mobilen fångar tjuven på bild

Report this content

Genom en trådlös övervakningskamera som kopplas till mobilen går det nu att hålla koll på vad som händer i sommarstugan när inte ägaren är där.

Yoyomotion lanserar en lättinstallerad och lättanvänd trådlös övervakningskamera, YOYOCam G2, som enkelt styrs via mobiltelefonen. Så fort kameran känner av en rörelse skickas larmmeddelande via SMS och bilder via MMS direkt till ägarens mobiltelefon och e-postkonto. Detta är en ny produkt som kan passa för sommarstugan, båten och andra ställen där man har GSM-täckning och tillgång till el.

-          Att bevisa vem som gjort inbrott är ofta väldigt svårt. Genom den här produkten får användaren omedelbart en signal via mobilen och en bild på inkräktaren och vad som händer i exempelvis sommarstugan, samtidigt som inbrottet sker, säger Johan Tysklind, på Yoyomotion AB.

YOYOCam upptäcker rörelser på upp till nio meters avstånd. Ett meddelande skickas omedelbart som ett SMS, följt av ett MMS med en sekvens av stillbilder. Bilder kan tas även i mörker.

-          Kameran kommunicerar via GSM och har inte något behov av trådbunden infrastruktur eller uppkoppling mot larmcentral, vilket minskar kostnaderna för både installation och användning, säger Johan Tysklind.

Det finns även möjlighet att bygga ut systemet med andra sensorer som till exempel fukt-, rök-, magnet- eller temperaturgivare. YOYOCam har även en inbyggd mikrofon som gör att YOYOCams omgivning kan avlyssnas med ett vanligt mobilsamtal från en mobiltelefon.

YOYOCam kan köpas bland annat hos StGeorge Security Store www.stgeorge.se/ och genom If Säkerhetsbutik www.if-sakerhet.se/.

Produktinformation: www.yoyomotion.com/yoyocamsvensk.html

Bilder för fri användning: www.yoyomotion.com/yoyocamsvensk.html#nedladdningar

För mer information kontakta Johan Tysklind, Yoyomotion:

E-post: johan@yoyomotion.com

Hemsida: www.yoyomotion.com

Yoyomotion AB som är ett svenskt bolag som utvecklar, importerar och distribuerar innovativa konsumentprodukter inom områdena mobilitet, kommunikation och elektronik. Bolaget är baserat i Stockholm med försäljning inom Europa. Grundarna har haft ledande befattningar inom Ericsson och Sony Ericsson.

Taggar: