Yvonne Ryding Sweden - skönhet av naturen

Report this content

Entreprenören Yvonne Ryding relanserar sin svensktillverkade, högkvalitativa hudvårdsserie Yvonne Ryding Sweden med ny design och formula.

Yvonne Rydings dröm om en egen hudvårdsserie föddes under hennes år som Miss Universum 1984. I dag, 29 år senare, är Yvonne Ryding Sweden ett etablerat varumärke i Sverige och Skandinavien samt framväxande både i Europa och USA. Yvonne Ryding Sweden utvecklas ständigt och är nu aktuellt med en ny design och formula för att attrahera den medvetna konsumenten. Serien med hygieniska, moderna förpackningar består av elva produkter och alla har samma syfte – att stärka det som naturen redan har gett dig.

”Det är 18 år sedan jag startade den långa färden med målet inriktat på en svensktillverkad hudvårdsserie. Yvonne Ryding Sweden baserar sig på en genuin tro på kraften som naturen ger och det vi själva gillar. Det finns många som har idéer om hur man blir vacker. Ändå är den vackraste av alla idéer att vara sig själv och ta vara på sin egna naturliga skönhet.”
                                                                                                                                                                                                                                                                       - Yvonne Ryding, grundare av Yvonne Ryding Sweden

Yvonne Ryding Sweden hudvård är utvecklad tillsammans med svenska laboratorier och med svenska tillverkare. Många ingredienser kommer från skog och mark runt hörnet. De blandas med moderna och aktiva ingredienser för att nå ännu bättre resultat. Produkternas skonsamma och effektiva sammansättning lämpar sig även för känslig hud. Lika enkelt som det är att välja bra råvaror för att laga ren och enkel mat är det enkelt att välja rena och bra råvaror för att tillverka kvalitativa hudvårdsprodukter.

I Sverige finns sortimentet hos utvalda återförsäljare som Lindex, ICA Maxi, parfymerier och på Taxfree. Produkterna finns även att köpa online, bland annat hos Ellos och Nelly och på www.yvonneryding.com.

Rekommenderade återförsäljarpriser på utvalda produkter:
Boosting Day Cream 50ml, 199 SEK
Cleansing Lotion 200ml, 99.00 SEK
Bodylotion 250ml, 99.00 SEK
Deodorant 50ml, 69.00 SEK

För mer information och ytterligare urval av högupplösta bilder samt intervjuförfrågningar, vänligen kontakta:
Micaela Moreno, Zap PR
Telefon: +46 (0)8 661 10 66, Mobil: +46 (0)70 149 78 57
E-mail: micaela@zap-pr.com

För mer information om Yvonne Ryding, sortiment och återförsäljare, vänligen besök: www.yvonneryding.com.
Här hittar ni även Yvonnes blogg, där hon skriver om sin vardag, om livet som mamma, företagare, entreprenör och ger sina bästa tips för att må bra i både kropp och själ. Bokmärk ”Yvonne Rydings blogg” till en av dina favoriter redan i dag:

Kort bakgrund och företagsinformation:
1996 grundade Yvonne Ryding Universal Care, företaget bakom hudvårdsserien. Sedan januari 2013 är Letsfaceit Nordic AB Yvonnes samarbetspartner i nybildade företaget Yvonne Ryding Scandinavia AB. Letsfaceit är ett etablerat företag i branschen som levererar kosmetik- och skönhetsprodukter till de flesta butiker inom dagligvaruhandeln och apotekskedjorna. Genom samarbetet kommer distributionen av Yvonne Ryding Swedens produkter att breddas och därmed göra dem mer tillgängliga. Läs mer på www.yvonneryding.com och www.letsfaceit.se

Taggar:

Citat