ABBA THE MUSEUM EXPANDERAR!

VÄRLDSPREMIÄREN AV DEN INTERAKTIVA UTSTÄLLNINGEN OM POPSENSATIONEN ABBA PRESENTERAS PÅ ABBA THE MUSEUM I MAJ 2018!

#ABBATheMuseum #PopHouseStockholm

36 år har gått sedan Sveriges mest framgångsrika musikexport slutade framträda tillsammans, men deras låtar spelas mer än någonsin idag. 5 år efter museets öppnande presenteras nu en helt ny utställning om gruppens medlemmar i ABBA The Museum, Stockholm – en utställning som skildrar allt som skett efter åren med ABBA. Besökarna tas med på en resa genom årtionden av musik med fokus på Anni-Frid, Björn, Benny och Agnetha. Interaktiva element varvas med nya kapitel i denna ständiga musikhistoria. För bra musik dör aldrig – den multipliceras! Utställningen öppnar upp för allmänheten den 8 maj 2018.

- Drygt 35 år med en mängd spännande musikaliska samarbeten för Anni-Frid, Björn, Benny och Agnetha. Att få återge en del av dessa är en stor och engagerande utmaning. Framgången för ABBA skapade en plattform för dessa fyra att få ge sig i kast med olika personliga projekt utan att behöva tänka på annat än att resultatet ska bli det bästa som de själva kan skapa och stå för. Vi skildrar musikalerna, soloalbumen och filmerna på ett digitalt och analogt manér och med nya intervjuer. I sann ABBA The Museum-anda skapar vi fantasifulla miljöer med spännande interaktivitet, säger Ingmarie Halling, Creative Director/Curator, ABBA The Museum.

- Den här utställningen är ett lika välkommet som viktigt tillskott till ABBA The Museum. Vi vill visa besökarna att ABBA fortfarande är ständigt närvarande än idag och att medlemmarna lyckats hålla kreativiteten vid liv under alla dessa år. Det har varit väldigt roligt att arbeta med den här utställningen och se den komma på plats, både när det gäller innehållet och personerna runt omkring. Nu har ännu en pusselbit lagts till i historien om de fyra medlemmarna – den fortsätter att multipliceras! Jag kan inte vänta tills vi öppnar upp för besökare i maj månad, säger Caroline Fagerlind, Museum Director, ABBA The Museum.

För intervjuförfrågningar, pressbilder och ytterligare information, vänligen kontakta:

Om ABBA The Museum
WALK IN, DANCE OUT – ABBA är en av världens mest framgångsrika popgrupper med över 380 miljoner sålda album. ABBA The Museum är mer än ett vanligt museum där du kan vara en del av framgångssagan och få uppleva känslan av att vara den femte bandmedlemmen. Stå på scen med ABBA, sjunga karaoke i Polarstudion och dansa i musikvideon. Här finns även ABBA:s spektakulära scenkläder, guldskivor, originalprylar och mycket mer.
Besök gärna: www.abbathemuseum.com

Om POP HOUSE
På Djurgården mitt i Stockholm ligger POP HOUSE på bekvämt avstånd från City och Gamla Stan. I huset finns, utöver ABBA The Museum, även hotell, utställningar om popmusik, restaurang & bar samt en välbesökt shop. I det nybyggda Glashuset finns spännande nyheter, bland andra möjlighet till live musik. Välkommen till POP HOUSE – i hjärtat av svensk musik.
Besök gärna: www.pophouse.se