Entreprenörerna Carl Douglas och Anders Böös tillsammans med Johanna Mattsson vill ge världen det renaste filtrerade dricksvattnet genom svenska Nordaqs teknologi

Byline: Zap PR

Nordaq är ett premiumvatten där man klarar av att göra det renaste filtrerade vattnet till 0,3 mikroner vilket inget annat globalt vattenbolag klarat av att presentera.

Nordaq startade som ett hållbarhetsprojekt för att finna en väg att kunna dricka samma vatten vart du än befinner dig på jorden och där igenom erbjuda ett buteljerat premiumvatten som smakar rent vatten, utan transporter.

Att transportera vatten över vatten är bland det mest ologiska som finns eftersom du automatiskt krymper din egen källa och gör det svårare att få tillgång till rent vatten genom att transporterna smutsar ner jorden.

- Jag är en nyfiken drömmare. Jag vill vara med och driva minskad användning av plastflaskor och på så sätt bland annat medverka till att rädda haven. Under mina år som dykare har jag sett hur det har förändrats till det sämre. En röd tråd mellan Nordaq och stiftelsen “Voice of the Ocean” är att vi arbetar för en bättre framtid, säger Carl Douglas.

- Nordaq är framtiden för alla hotell som vill kunna styra sin egen vattenkonsumtion och kunna erbjuda sina gäster premiumvatten som man inte behöver frakta över halva jordklotet. Nordaq tillhandahåller i mitt tycke, världens mest innovativa och effektfulla vattenlösning för överlägsen smak och mindre avfall,
säger Anders Böös.

- Nordaq har idag 2 500 kunder representerade i 52 länder. 2025 räknar vi med det dubbla kundantalet i närmare 60 länder. Våra kunder är internationella lyxhotell och stjärnkrogar som vill ha en problemfri lösning på sin vattenkonsumtion. Vår produkt gör det möjligt för lyxhotell att själva producera en flaska vatten som dem kan fortsätta ta betalt för. Vi hjälper helt enkelt kunden att flytta hållbarhetsfrågan från marknadsföring till en finansiell ekvation och inkomstkälla runtom i världen, säger Johanna Mattsson, VD Nordaq.

Nordaq finns idag representerade i länder såsom Australien, Chile, Danmark, Frankrike, Tyskland, Hong Kong, Japan, Singapore, USA och England. Femstjärniga hotellkedjor som bland andra inkluderar Mandarin Oriental och Cheval Blanc har Nordaq som sin föredragna leverantör för filtrerat vatten.

155 Michelinstjärnor, fördelat på 97 restauranger med 85 erkända kockar med namn som Thomas Keller, Yannick Alléno, André Chiang, Björn Frantzén, Daniel Boulud, Martin Göschel, Emmanuel Renaut och Heston Blumenthal har redan valt Nordaqs unika lösning.

Byline: Zap PR

- Nordaq har varit det bolag som enligt min åsikt har det bästa vattensystemet som finns tillgängligt,
säger Thomas Keller, kock och ägare av Guide Michelin restaurangerna The French Laundry och Per Se.

- Känsla för detaljer är något som vi alltid har tittat på i alla våra restauranger. En matupplevelse är bortom maten vi äter, den inkluderar omgivningen, dryckerna och naturligtvis, vattnet. Nordaq’s teknologi erbjöd oss precis vad vi letade efter, säger Heston Blumenthal, kock och ägare av Guide Michelin restaurangerna The Fat Duck och Dinner.

För mer information, intervjuförfrågningar och ytterligare bildurval, vänligen kontakta:

Mobil: +46 (0)70 77 56 110

Nordaq

Nordaq började med en önskan att kunna erbjuda välsmakande, rent och färskt vatten som också var bra för miljön. Ett helt nytt vattenfiltreringssystem utvecklades och patenterades.

Flera tester visade att vattnet hade exceptionellt gynnsamma smakegenskaper med en unik förmåga att förbättra andra råmaterial snarare än att påverka dem. Insikten var tydlig och effekten kraftfull, Nordaq hade skapat en produkt som skulle komma att älskas av gastronomiska restauranger och hotell i världsklass. Rykten om innovationen spred sig och Nordaq kontaktades snart av stjärnkockar från världens alla hörn.

Idag finns Nordaq representerade på ett stort antal restauranger och hotell världen över, varav flera är branschens mest kända. Och expansionen fortsätter!

För världens ledande hotell och restauranger levererar Nordaq en miljömässigt hållbar och lönsam premiumprodukt som samtidigt erbjuder en sensationell smakupplevelse – en oslagbar kombination.
Besök gärna: www.nordaq.com