INSPELNINGEN ÄR IGÅNG AV EDWARD AF SILLÉNS LÅNGFILMS REGIDEBUT - EN DEL AV MITT HJÄRTA

#EnDelAvMittHjärta

Startskottet för inspelningen av nästa svenska storfilm – EN DEL AV MITT HJÄRTA – har gått.
En fartfylld, färgsprakande och stjärnspäckad romantisk feelgood-film som andas sommar, kärlek och skratt. Filmen är influerad av Tomas Ledins tidlösa musik och texter och i rollistan ser vi Sveriges skådespelarelit; däribland Malin Åkerman
, som gör sin första svenska långfilm någonsin, Christian Hillborg, Jonas Karlsson, Marie Richardson, Johan Ulveson, Shima Niavarani,

Per Andersson, Johan Rheborg och finska skådespelaren Mikko Leppilampi. Filmen regisseras av Edward af Sillén, som debuterar som långfilmsregissör. Manus står Lars Johansson för, som skrivit några av våra främsta moderna klassiker som Kopps (2003), Rallybrudar (2008) och Den Bästa Sommaren (2000) samt produceras av Patrick Ryborn, Unlimited Stories. EN DEL AV MITT HJÄRTA har biopremiär över hela landet julen 2019.

- Det här känns som mitt livs roligaste äventyr! Jag är omringad av briljanta, kärleksfulla proffs i mitt drömteam; de mest talangfulla skådespelare, ett riktigt bra manus och fantastisk musik. Ser fram emot att dela den magi vi skapar till det svenska folket, säger Edward af Sillén, regissör.

EN DEL AV MITT HJÄRTA samproduceras av Film i Väst, Nouvago Capital, TV4, Nordisk Film, The Finnish Film Foundation, Matila Röhr Productions och Svenska Filminstitutet med stöd från Yaba Holst. För distribution står Nordisk Film.

Om Unlimited Stories
Unlimited Stories är ett nybildat Independent-produktionsbolag med mer än 20 års erfarenhet av dramaproduktion genom producenterna Patrick Ryborn, Anna Wallmark, Teresa Alldén och Linus Torell.

Bolaget har som ambition att producera publika spelfilmer och TV-serier av högsta kvalité och har för närvarande ett flertal produktioner i utveckling samt under inspelning.
Besök gärna:  www.unlimitedstories.se

Om Nordisk Film
Nordisk Film grundades 1906 och är ett av de äldsta, fortfarande verksamma, filmbolagen i världen.

Nordisk Film är den ledande distributören av lokala och internationella filmer i Norden, vi investerar i, utvecklar, producerar och lanserar 50-60 filmer om året. Under 2015 hade Nordisk Film en omsättning på 4,7 miljarder SEK och har 1 900 medarbetare i Norden.   Bolaget är en del av mediekoncernen Egmont som är en affärsdrivande stiftelse som delar ut över 100 miljoner Sek årligen för att bidra till att barn och ungdomar får ett bättre liv.
Besök gärna: www.nordiskfilm.se