Ikoniska Mohonk Mountain House Resort i New York väljer Zaplox mobila nyckelapp

Zaplox AB (publ) (”Zaplox”), som erbjuder hotell och kasinon en mobil gästresa för en smidig, säker och engagerande gästupplevelse, meddelar att man ska leverera en mobil nyckelapp till ikoniska Mohonk Mountain House, med 265 rum i Hudson Valley, New York. Hotellet, som utsetts till ett av de topp 100 hotellen i världen, kan framöver erbjuda sina hotellgäster en tryggare kontaktfri hotellvistelse med direkttillgång till en mobil nyckel, hotellinformation och specialerbjudande direkt i hotellets egen app. Zaplox mobila nyckelapp integreras med låssystem från SALTO Systems samt Oracle Opera PMS.

Mohonk Mountain House är en historisk slottsresort belägen i Hudson Valley, bara 15 mil utanför New York City. I hotellets digra utmärkelselista återfinns, förutom medlemskap i The National Trust for Historic Preservation, utmärkelser så som Top 100 Hotels in the World. Tack vare valet av Zaplox mobila nyckelapp kan hotellet, med 265 rum framöver erbjuda sina gäster möjligheten att smidigt öppna sitt hotellrum men även övriga hotellutrymmen med en mobil nyckel i den egna mobiltelefonen. Under vistelse har gästen även tillgång till aktuell hotellinformation och erbjudanden under dygnets alla timmar, oavsett var gästen befinner sig.

Implementeringen av en nyckelapp innebär att hanteringen av fysiska nyckelkort undviks och att en social distansering lättare kan upprätthållas. Både gäst och hotellpersonal slipper besväret med borttappade eller avmagnetiserade rumsnycklar samtidigt som en smidigare in-checknings process uppnås. I Zaplox nyckel app kan hotellet marknadsföra specialerbjudande direkt till gästens mobiltelefon under och efter hotellvistelsen, samt att gästen kan boka sin nästa vistelse i densamma.

”Vi är mycket glada över att ha fått förtroendet att leverera en mobil nyckelapp till ett så välrenommerat och ikoniskt hotell som Mohonk Mountain House. Hotellet kan fortsättningsvis erbjuda sina gäster samma förstklassiga service som man gjort under decennier, men med en förenklad nyckelhanteringsprocess både för gäster och personal. Samtidigt som man prioriterar gästsäkerheten och genererar nya intäktsmöjligheter genom specialerbjudande direkt i appen. När nu resandet tar fart igen är gästernas krav på kontaktfria digitala och mobila valmöjligheter för reservation, in- och utcheckning och rumsnyckel ett naturligt urval för många resenärer redan vid bokningstillfället, något som hotell världen över måste agera utefter om man vill förbli ett topp val för gästen”, säger Even Frydenberg, VD Zaplox.

Om Mohonk Mountain House
Mohonk Mountain House Resort grundades av familjen Smiley 1869 på en bergstopp i pittoreska Hudson Valley, bara 15 mil norr om New York City. Det viktorianska slottshotellet ingår i The National Trust for Historic Preservation. Hotellet har 265 rum och erbjuder förutom ett prisbelönt spa en mängd olika friluftsaktiviteter i det 40 000 hektar stora skogs- och naturområdet som omgärdar detta nationellt historiska landmärke.

Telefon: +32 468 07 88 02

Telefon: +46 11 32 30 732

Zaplox är marknadsinnovatör av den kontaktfria mobila gästresan och mobila nyckeltjänster för den globala hotellmarknaden med en total marknadspotential om cirka 20 miljoner hotellrum. Zaplox är verksamma i Europa och Nordamerika och erbjuder en mjukvaruplattform för att hantera gästens hotellvistelse. Med Zaplox kan hotellen erbjuda kontaktfri självbetjäning vid in- och utcheckning, samt distribuera mobila nycklar för hotellrummen direkt till gästernas mobiltelefoner. Zaplox SaaS lösningar adderar funktionalitet till hotellets befintliga app, eller erbjuder Zaplox premium app som är ett kostnadseffektivt sätt för hotell att lansera sin egen app. Zaplox Kiosk hjälper hotell att erbjuda självbetjäning vid in- och utcheckning. Zaplox integreras med lås- och hotellsystem, och kan ersätta eller samexistera med nyckelkort. Zaplox grundades 2010 på IDEON Science Park Lund, Sverige och  dess lösningar har ingått i leveransen av mer än 6,5 miljoner gästnätter. Zaplox aktie är noterad på Nasdaq First North Growth Market. zaplox.com.