Nytt avtal för Zaplox i Storbritannien när Park Regis Birmingham väljer mobil gästresa

Zaplox AB (publ) (”Zaplox”), som erbjuder hotell och kasinon en mobil gästresa för en smidig, säker och engagerande gästupplevelse, meddelar att bolaget tecknar ännu ett kundavtal i Storbritannien. Det är Park Regis Birmingham, ett cityhotell med 253 lyxiga rum och sviter i centrala Birmingham som väljer Zaplox mobila gästresa. Framöver välkomnas gäster med möjligheten till mobil in- och utcheckning, mobil nyckel och betalning direkt i mobiltelefonen. Zaplox Premium3 levereras i integration med Oracle Opera PMS, dormakaba låssystem och 3C betalningssystem.

Park Regis Birmingham är med sin 16 våningar ett välkänt inslag i Birminghams silhuett. Det 4-stjärniga lyxhotellet erbjuder 253 rum och sviter och 11 olika eventlokaler på en av de mest centrala adresserna i Birmingham, England. Hotellet väljer nu Zaplox mobila gästapp med mobila nycklar för att kunna erbjuda sina gäster ett kontaktfritt och digitalt alternativ när restriktionerna så sakta börjar lätta och antalet gäster ökar.

Med en mobil gästresa är hotellupplevelsen inte längre begränsad till, eller beroende av, hotellpersonalen och dess standardiserade och manuella processer. Alltifrån in- och utcheckning, rumsnyckel, betalning och kommunikation hanteras av gästen direkt i hotellets skräddarsydda app. Det är således möjligt för gästen att helt och hållet själv avgöra om eller när denne önskar interagera med personalen ansikte mot ansikte i receptionen.

Tillgången till uppdaterad hotellinformation och de senaste erbjudandena i den egna mobiltelefonen gör att gästen har full kontroll över sin egen vistelse oavsett var denne befinner sig. Hotellpersonalen har å andra sidan, möjlighet att omprioritera och investera den vunna tiden i aktiviteter som förhöjer den personliga upplevelsen och känslan för gästen.

”Park Regis Birmingham ansluter sig nu till den snabbväxande skaran av hotell som drar fördel av en mobil gästresa för att tillgodose både gästens förväntningar på en säkrare och mer friktionslös hotellvistelse men även hotellets egna behov av effektivisering och kostnadsreducering. Det oväntade avbrottet i våra resplaner har triggat igång vår aptit för smartare och mer personliga hotellupplevelser. Situationen ställer krav på omställning från hotellens sida som inte bara ska leverera förfinade och mer komplexa upplevelser, utan dessutom leverera det med färre personalresurser”, säger Zaplox, VD Even Frydenberg

Om Park Regis Birmingham
 4-stjärniga Park Regis Birmingham ligger på Broad Street, en av Birminghams mest kända och centrala gator. Hotellets imponerande altitud gör att det sticker ut i Birminghams silhuett och gäster kan räkna med en storslagen panoramautsikt från 16:e våningen. Utöver 253 gästrum och sviter erbjuder hotellet även en egen elegant restaurang - utsedd till en av Birminghams finaste, en lyxig spaanläggning samt 11 olika mötes- och evenemangslokaler designade för allt ifrån bröllop till konferenser. https://www.parkregisbirmingham.co.uk/

Zaplox är marknadsinnovatör av den kontaktfria mobila gästresan och mobila nyckeltjänster för den globala hotellmarknaden med en total marknadspotential om cirka 20 miljoner hotellrum. Zaplox är verksamma i Europa och Nordamerika och erbjuder en mjukvaruplattform för att hantera gästens hotellvistelse. Med Zaplox kan hotellen erbjuda kontaktfri självbetjäning vid in- och utcheckning, samt distribuera mobila nycklar för hotellrummen direkt till gästernas mobiltelefoner. Zaplox SaaS lösningar adderar funktionalitet till hotellets befintliga app, eller erbjuder Zaplox premium app som är ett kostnadseffektivt sätt för hotell att lansera sin egen app. Zaplox Kiosk hjälper hotell att erbjuda självbetjäning vid in- och utcheckning. Zaplox integreras med lås- och hotellsystem, och kan ersätta eller samexistera med nyckelkort. Zaplox grundades 2010 på IDEON Science Park Lund, Sverige och dess lösningar har ingått i leveransen av mer än 6,5 miljoner gästnätter. Zaplox aktie är noterad på Nasdaq First North Growth Market. zaplox.com.

​​​​​​