Zaplox levererar mobil gästresa till Guy Harvey Resort St. Augustine Beach i Florida

Zaplox AB (publ) (”Zaplox”), som erbjuder hotell och kasinon en kontaktfri mobil gästresa för en smidig, säker och engagerande gästupplevelse, meddelar att Guy Harvey Resort St. Augustine på Floridas östkust väljer en mobil gästresa levererad av Zaplox. Hotellet är ett ”oceanfront” hotell placerat direkt på stranden nära Saint Augustine Beach Park och representerar en ny typ av hotell för Zaplox på den amerikanska marknaden. Avtalet innebär att hotellets gäster framöver erbjuds möjligheten till mobil in- och utcheckning, mobila nycklar och betalning via hotellets egna gästapp. Lösningen integreras med Opera PMS affärssystem, lås från dormakaba samt betalningssystem från Shift4.

Guy Harvey Resort St. Augustine Beach är ett prisvärt strandhotell i den historiska staden St. Augustine Beach på Floridas östkust. Hotellet erbjuder 153 familjära rum inspirerade av konstnären Guy Harvey och hans passion fördet marina livet och hållbar turism. Tillsammans med Zaplox kan hotellet nu ge sina gäster möjlighet att hantera den traditionella in- och utcheckningen via sin mobiltelefon och hotellets egna gästapp.

Avtalet med Guy Harvey Resort bekräftar att Zaplox lösningar lämpar sig lika bra för mindre strandhotell som för boutiquehotell, stora lyx resorts eller kasinos. Med Zaplox mobila gästresa kan hotell och semesterboenden oavsett prisnivå erbjuda mobil in- och utcheckning, betalning, mobil nyckel, erbjudanden, hotellinformation och reservationer i gästens mobiltelefon. Vid ankomst kan gästen smidigt passera receptionen och i stället sköta incheckningsprocessen direkt i hotellets app, oavsett om det sker i hotellets lobby eller från en solstol på stranden. Tidsödande köer i receptionen undviks och likaså hanteringen av fysiska plastnyckelkort.

”Fördelarna med en mobil gästresa är inte begränsade till storskaliga hotellkedjor med tusentals rum och fantastiska resortområden. Oavsett segment, antal rum och geografisk placering är och förblir kärnprocesserna i ett hotell i grund och botten detsamma. För hotell av Guy Harveys karaktär, men även andra typer av semesterboenden, är en lätthanterlig incheckningsprocess, smidigare nyckelhantering och digital gästinformation avgörande faktorer för hur den dagliga driften kan bedrivas och med vilka resurser.”, säger Even Frydenberg, VD Zaplox

Om Guy Harvey Resort St. Augustine Beach
Guy Harvey Resort ligger i St. Augustine Beach, Florida USA intill stadens välkända sandstrand. Hotellet, som är inspirerat av konstnären Guy Harvey och hans passion för havet och marint naturvårdsarbete, erbjuder 153 prisvärda rum med fokus på familj och utomhusaktiviteter. Resortet erbjuder förutom närhet till den lokala sandstranden, allt från fiske- och kajakturer till utomhuspool och egen strandbar. www.guyharveyresortstaugustinebeach.com

Telefon: +32 468 07 88 02

Telefon: +46 11 32 30 732

Zaplox hjälper hotell och semesterboenden att skapa en modern och lönsam mobil gästupplevelse. Zaplox är marknadsinnovatör av den kontaktfria mobila gästresan och mobila nyckeltjänster för den globala hotellmarknaden med en total marknadspotential om cirka 20 miljoner hotellrum. Zaplox är verksamma i Europa och Nordamerika och erbjuder en mjukvaruplattform för att hantera gästens hotellvistelse. Med Zaplox kan hotellen erbjuda kontaktfri självbetjäning vid in- och utcheckning, samt distribuera mobila nycklar för hotellrummen direkt till gästernas mobiltelefoner. Zaplox SaaS lösningar adderar funktionalitet till hotellets befintliga app, eller erbjuder Zaplox premium app som är ett kostnadseffektivt sätt för hotell att lansera sin egen app. Zaplox Kiosk hjälper hotell att erbjuda självbetjäning vid in- och utcheckning. Zaplox integreras med lås- och hotellsystem, och kan ersätta eller samexistera med nyckelkort. Zaplox grundades 2010 på IDEON Science Park Lund, Sverige, och har kontor i Europa och USA. Zaplox aktie är noterad på Nasdaq First North Growth Market. zaplox.com.