Nya isolerfabriken Zapp i startgropen färdig att dra igång

ZAPP AB pressrelease aug 2000 Ny isolerare Ny isolertillverkare Nya isolerfabriken Zapp i startgropen färdig att dra igång klar att börja producera Snart får byggmarknaden en ny miljöriktig produkt. Det Lilla Edet-baserade företaget Zapp börjar tillverka cellulosaskivor för högeffektiv värmeisolering och ljudabsorption. De patenterade skivorna är giftfria, ingår i det naturliga kretsloppet, hämmar brand och är mjuka och behagliga att hantera. En rad ledande byggproducenter har redan uttryckt sitt intresse för att använda Zapps miljövänliga isoleringsskiva så att husen får en tydligare miljöprofil. Zapp har just avslutat testkörningar av underleverantörernas material och maskiner. Nu startar den planerade inkörningen av produktionen. I takt med att bolagets referenskunder godkänner skivorna börjar Zapp sälja och tillverka. Bolaget har anpassat f d Hercules' industrilokaler vid riksväg 45 mellan Göteborg och Trollhättan och övertar lokalerna helt under september. Just nu rekryteras personal till Zapp. Produktions- och personalinvesteringarna följer de uppgjorda prognoserna. En utförlig ekonomisk rapport kommer på bolagsstämman som hålls i Lilla Edet den 19 oktober. ./. För mer information kontakta VD Sven Em. Fredriksson Zapp AB (publ) Tel 0522-227 22 Mobil 070-760 71 35 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/08/31/20000831BIT00210/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/08/31/20000831BIT00210/bit0002.pdf