Riktad nyemission i ZAPP AB (publ)

Riktad nyemission i ZAPP AB (publ) Bolagsstämman i ZAPP AB (publ.), som avhölls den 5 mars beslöt bemyndiga styrelsen att genomföra en eller flera riktade nyemissioner om totalt maximum 750.000 B-aktier. Som en första etapp härav har styrelsen beslutat om en emission på 330.000 aktier till ett pris av 15 kronor per aktie. Emissionen kommer att tecknas av Livförsäkrings AB Skandia, Länsförsäkringars Miljöteknikfond och Stiftelsen Industrifonden. Produktion och försäljning av cellulosabaserade isolerskivor har nu kommit igång och det kapital som tillförs kommer att användas till marknadsföring och för att täcka den likviditetsbrist som uppkom genom att produktionen kom igång senare än planerat. Vid bolagsstämman omvaldes styrelseledamöterna Dag Jarness, Claes Gustafson, Ing-Marie Odegren och Thomas Carlström, samt nyvaldes Jacob Fredriksson. Som suppleanter omvaldes Ulla Fredriksson och Lennart Samuelsson. För mer information, v.v. kontakta: Dag Jarness Styrelseordförande Zapp AB 08-51020144 ZAPP AB i Lilla Edet tillverkar en miljövänlig isoleringsskiva av cellulosafiber. Bolaget är sedan 1999 publikt och noterat på Aktietorget med nu drygt 400 aktieägare. Bland de större ägarna återfinns Stiftelsen Industrifonden, Fiber Invent AB och Länsförsäkringar Älvsborg För mer information om ZAPP AB besök vår hemsida www.zappab.com ZAPP AB (publ); Göteborgsvägen 90; 463 33 Lilla Edet; TEL: +46 (0)520 49 80 50; FAX: +46 (0)520 49 80 51; E-MAIL: info@zappab.com; HOMEPAGE: www.zappab.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/29/20020429BIT01190/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/29/20020429BIT01190/wkr0002.pdf