Spela hos Svenska Spel = Pengar direkt till din förening.

Report this content

Det kommer med all säkerhet bli ett tungt år även för Sveriges idrottsföreningar. Sponsorerna håller i sina pengar och lottförsäljningen minskar. Därför behövs det nya intäktskällor för föreningarna. Svenska Spel samarbete med Sponsorhuset.se
är ett av dessa koncept som ökar chanserna till ett bättre ekonomiskt år för svenskt föreningsliv.

Svenska Spel erbjuder via Sponsorhuset 6500 föreningar att få direkt avkastning på spelat belopp. Det enda man behöver göra är att gå in på www.sponsorhuset.se och välja sin favoritförening och trycka på Svenska Spels banner. Därefter går ett fast belopp för varje ny kund samt en procentsats på varje spelad krona till föreningen.

Svenska Spel som idag är Sveriges största partner till svenskt föreningsliv delar årligen ut totalt 1,4 miljarder till svenskt föreningsliv, de ser mycket positivt på detta koncept.

- När det råder hårda ekonomiska tider i samhället så passar det väldigt bra att vi erbjuder ett nytt sätt för föreningarna att tjäna lite extra pengar utan någon större arbetsinsats. Vi hoppas att många tar chansen att stärka sin ekonomiska situation med vårt enkla nätpartnerupplägg, säger Peter Tumegård som är Affärsutvecklare hos Svenska Spel.

-Vi är mycket stolta att kunna erbjuda våra 6500 föreningar avkastning på spelat belopp hos Svenska spel. Vi kommer jobba hårt på att utveckla detta samt att erbjuda våra föreningar mer möjligheter att på enklast möjliga sätt få in pengar till föreningen, säger Tobias Myhre som är en av grundarna av Sponsorhuset.se.