GC420 – Zebra Technologies senaste desktopskrivare

De nya desktopskrivarna från Zebra för utskrift på 4-tumsetiketter når marknaden idag!

Stockholm, 6 augusti, 2012. Zebra Technologies Corp (NASDAQ: ZBRA) lanserar idag desktopskrivarserien GC420. De nya skrivarna är kompakta och kommer med fyratumsetiketter. GC420 har även track-and-trace-möjligheter för att möta önskemålen på flera marknader:

Tillverkning – Lättare industri-spårning och märkning av frakt och produkter

Transport & logistik – Biljetter, bagagetaggar, parkeringspass

Detaljhandel – Prisetiketter, hyllmärkning, kvittoutskrifter

Sjukvård – Laboratorieprovs- och blodbanksmärkning

Post – Elektronisk frankering, adressmärkning

”Zebras mål med nya skrivare är alltid att försöka möta de unika behov som våra globala kunder har.”, berättar Elisabet Ek, Regional Sales Manager för Zebra i Norden och Baltikum. ”GC420 är inget undantag. Den höga flexibiliteten och prestandan finns där för att öka produktiviteten samtidigt som priset är tillämpat för företag som vill anamma etikettskrivarteknologin utan att behöva investera allt för mycket i övergången”, fortsätter hon.

De nya skrivarna är anammade för mindre till mellanstora tillverkare, transport och logistik-företag och detaljhandeln, posten och sjukvården. Flexibiliteten i GC420 ligger bland annat i att man kan välja mellan Direkt-Termo och Termo-Transfer. Skrivarna använder både EPL och ZPL-programmeringsspråk, 32-bit-processor och har trippelanslutning.

Andra funktioner är bland annat:

• 8MB minne med support för större fonter och grafik
  • Energy Star-märkt
  • Mätare för utskriftslängd, spårning och tillbehörshantering
  • Unicode för internationell utskrift på flera språk
  • ZBI 2.0 för integrering och hantering av data eller annan kringutrustning
  • Peel/Dispenser för att separera etiketten från bärfoliet

GC420-skrivarna är billiga i underhåll samt enkla att ladda och hantera. De är bakåtkompatibla med alla tidigare 4-tumsskrivare från Zebra Technologies, varför mindre resurser därför behöver läggas på utbildning och maskinskötsel för Zebras nuvarande kunder.

Kontakt:

Elisabet Ek                                                        Isak Hagen

Regional Sales Manager                                   Account Manager

Zebra Technologies                                           Ogilvy Public Relations Worldwide

+46 707 543 85 03                                            +46 736 44 09 24

eek@zebra.com                                                isak.hagen@ogilvy.se

Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), en global ledare respekterad för innovation och tillförlitlighet, erbjuder teknik som ger en organisations tillgångar, människor och transaktioner en ”virtuell röst” och som samtidigt ökar deras affärsvärde. Bolagets omfattande portfölj av märknings- och printerteknologi, inklusive RFID och realtidsspårning, belyser det som är väsentligt för att hjälpa kunderna till smartare affärsbeslut.
Mer information om Zebra Technologies och våra lösningar hittar du på www.zebra.com