iMZ220 och iMZ320 – mobila skrivare som fungerar med iPhone

Skrivarna underlättar exempelvis mobila kassor i detaljhandeln

27 februari 2013 - Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), presenterar nu iMZ220™ och iMZ320™ som kompletterar företagets serie av mobila skrivare. Allt fler företag inom detaljhandel och serviceyrken använder mobila kassalösningar som ger smidigare kundupplevelser och effektivare transaktioner. Resultatet är både ökad kundnöjdhet och bättre produktivitet.

Produkterna är ”Made for iPod/iPhone/iPad”-certifierade och kan skriva ut kassakvitton, biljetter, leveranskvitton, fakturor och annan dokumentation från Apple ® enheter. Förutom att de stödjer Apples plattform erbjuder de även stöd för andra ledande smartphone- och surfplatteplattformar, såsom Android™, Windows® Mobile och Blackberry.

“Det är bara en tredjedel av våra handlare som har en rationell approach till att inkludera mobila enheter i deras butiker, ” säger Lee Holman, lead retail analyst, IHL Group. “Vi tror att de mobila kassorna kommer dubbleras. De som vågar ta steget och utnyttja mobilitet kommer att gynnas. De som ignorerar utvecklingen kommer nog få lida eftersom smartphones, surfplattor och andra mobila enheter blir mer och mer närvarande i vår uppkopplade kultur.”

Genom att kombinera ett brett erbjudande med ett robust partnernätverk kan Zebra erbjuda kunder en integrerad serie mobila lösningar som gör att de bättre kan serva sina kunder och skapa mer försäljning. Denna mobila approach underlättar integration och gör att organisationer snabbare kan gå från installation till användning. Förutom detaljhandel och service-branscher kan även andra branscher dra fördel av att deras medarbetare har mobila lösningar. Med mobila lösningar kan exempelvis parkeringsvakter förenkla och effektivisera sina dagliga arbetsuppgifter och på sätt öka trafiksäkerheten. Inom områdena transport och logistik så kan mobila printerlösningar förbättra inventariehanteringen och produktiviteten ute på fältet.

“Den sista kontakten med kunden sker ofta vid kassan och är avgörande för hur kundupplevelsen, oavsett om det handlar om en kund i en butik, en nota på en restaurang, eller ett kvitto för en leverans, säger Elisabet Ek, Regional Sales Manager på Zebra Technologies i Norden. “Fler företag använder mobila produkter som affärsverktyg och när nu iMZ printers läggs till vår MZ serie av mobila printers så kan vi erbjuda möjligheter att skapa mer personliga och effektiv användning för kunden.”

Användningsområden för de nya iMZ-produkterna är bland annat:

• Detaljhandel: mobila kassor, köhantering
  • Mobila serviceyrken: läsa av elmätare, fältreparationer och installationer, parkeringsböter
  • Transporter och logistik: leveranskvitton, säljrutter
  • Restaurangnäring: kvitton vid restaurangbord, ombordhantering av biljetter

iMZ printers är bland de första Link-OS™ förberedda mobila produkterna som Zebra introducerar i år. Link-OS är ett pålitligt operativsystem som förbättrar funktionaliteten i Zebraenheter och gör dem enklare att hantera och integrera i världsomspännande verksamheter. Zebra erbjuder en rad PC- smartphone- och surfplattebaserade applikationer via ekosystemet i Link-OS. Det gör det möjligt att koppla ihop och hantera mobila enheter. Link-OS hjälper också utvecklare att bygga applikationer som sedan finns tillgängliga via Apples App Store.

Mer information om iMZ220 och iMZ320 finns på: http://www.zebra.com/imz-series.

Kontakt:

Elisabet Ek

Regional Sales Manager

Zebra Technologies

46 (0)70 543 85 03

eek@zebra.com

Isak Hagen

Account Manager

Burson-Marsteller

46 (0)73 644 09 24

isak.hagen@bm.com

Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), en global ledare respekterad för innovation och tillförlitlighet, erbjuder teknik som ger en organisations tillgångar, människor och transaktioner en ”virtuell röst” och som samtidigt ökar deras affärsvärde. Bolagets omfattande portfölj av märknings- och printerteknologi, inklusive RFID och realtidsspårning, belyser det som är väsentligt för att hjälpa kunderna till smartare affärsbeslut.

Mer information om Zebra Technologies och våra lösningar hittar du på www.zebra.com

Taggar: