Zebra Technologies lanserar RW 420 Route Palette för mobil arbetskraft

Den nya RW 420 Route Palette integrerar Motorolas senaste mobila dator med hållbar teknik.

Zebra Technologies Corporation

Svärdvägen 7 SE-182 33 Danderyd

Phone +46 (0)8 623 45 60

Fax:    +46 (0)8 594 709 89

Stockholm, dec. 14, 2010 – Den nya RW 420 Route Palette är Zebra Technologies senaste portabla lösning för RW 420 kvittoskrivare och Motorolas handhållna datorer. RW 420 Route Palette är speciellt utformad för integrering av RW 420 och Motorola Solutions nya terminal MC9500.

“RW 420 Route Palette ska göra effektivt fältarbete enkelt, och spara så väl tid som pengar. Den nya versionen av RW 420:s Route Palette är den enda produkten som fungerar med Motorolas handhållna MC9500-terminal.”, berättar Elisabet Ek, Regional Sales Manager på Zebra Technologies i Norden & Baltikum.

RW 420 Route Palette ska tåla allt vad fältarbete kräver, så som jord, damm och fukt. RW 420 räknas som Zebra Technologies mest stryktåliga produkt – något som behövs på marknaden.

“Det här är top of the line vad gäller stryktålighet i en produkt. Den dessutom är så lätt att bära med sig gör den exemplarisk för till exempel elinstallatörer och andra serviceyrken där man så väl behöver en handdator som att göra utskrifter på plats.”, berättar Elisabet Ek.

RW 420-skrivaren kommer med ett lättviktigt och behagligt axelband och ett ordentligt handtag. Detta för att först och främst vara så lätt som möjligt att ta med sig på uppdrag, och sedan även vid arbetstillfälle kunna arbeta med på stående fot.

Andra funktioner inkluderar:

–      Inbyggd DEX (Digitalt växlingsgränssnitt) – DEX låter arbetaren använda tullens IT-system för nedladdning av data, som t.ex. kvantitet och pris, gällande produkten som blir levererad. DEX kan också hjälpa till när ett företag som levererar och det företag som får en produkt hamnar i konflikt över priser etc.

–      Simultanladdning – Det går nu att ladda både skrivaren och den handhållna datorn på en och samma gång, vilket sparar kostnad och plats då två separata laddare varken behöver införskaffas eller tas med ut på fält.

–      Användarflexibilitet – Produkten låter arbetaren använda både skrivaren och datorn individuellt. Dessutom kan RW 420, via så kallade integrerade fötter, placeras på marken vid behov.

Separata versioner av RW 420 Route Palette finns för support till Motorola MC9500, MC909X-S, MC75 och MC-70-mobila datorer.

Övrig info om produkten finns på www.emea.zebra.com/en/rwseries

För mer information:

Elisabet Ek, Zebra Technologies, +46 (0)8 594 769 69, eek@zebra.com

Maria Uggla, Ogilvy, +46 (0)8 562 584 81, maria.uggla@ogilvy.se

Zebra Technologies Corporation erbjuder effektiva affärslösningar för att identifiera och spåra gods och människor. I fler än 100 länder i världen används Zebras streckkodsskrivare, smarta etiketter, kvitton och kortskrivare, vilket resulterar i bättre säkerhet, ökad produktivitet, högre kvalitet, lägre kostnader och förbättrad kundservice. Information om Zebras streckkodsprodukter och RFDI-produkter finns på www.zebra.com och företagsinformation om Zebra Technologies finns på www-zebracorporation.com