Zebra Technologies lanserar ZXP 8 – en on demand-skrivare för bankkort

Report this content

Succén med ZXP 8-serien fortsätter. Den nya kortskrivaren ZXP 8 Secure Issuance ökar möjligheterna för bank- och securitysektorn. Med chip i skrivaren kan till exempel banker ge bankkort till användare direkt på plats!

Zebra Technologies lanserar den nya on demand-skrivare ZXP 8 Secure Issuance. Då man kan skriva kortet med chip på bankkontoret behövs inte chip-prägling ske på annan plats. Detta eliminerar leveransproblem, som t.ex. svinn, och ökar supporten till kunder.

” Med ZXP 8 Secure Issuance-skrivaren går det snabbt och säkert att få sitt kort” berättar Elisabet Ek, försäljningschef för Zebra Technologies i Norden och Baltikum.

”Vi såg att det saknades en effektiv kortskrivare med som klarade kort med chip on demand på marknaden”. Resultatet är ZXP 8 Secure Issuance.”, förklarar Elisabet Ek.

För mer information:

Elisabet Ek, Zebra Technologies, +46 (0)8 594 769 69, eek@zebra.com

Maria Uggla, Ogilvy, +46 (0)8 562 584 81, maria.uggla@ogilvy.se

Om Zebra Technologies:

Zebra Technologies Corporation erbjuder effektiva affärslösningar för att identifiera och spåra gods och människor. I fler än 100 länder i världen används Zebras streckkodsskrivare, smarta etiketter, kvitton och kortskrivare, vilket resulterar i bättre säkerhet, ökad produktivitet, högre kvalitet, lägre kostnader och förbättrad kundservice. Information om Zebras streckkodsprodukter och RFDI-produkter finns på www.zebra.com och företagsinformation om Zebra Technologies finns på www-zebracorporation.com