Zebra Technologies säkrare kortskrivare ZXP Series 3™

Den nya ZXP Series 3-kortskrivaren från Zebra har ökad säkerhetskryptering och ny mjukvara för kortdesign

Zebra Technologies nya kortskrivare ZXP Series 3 är säkrare och har fler användningsområden än tidigare. Kombinerad högprestanda till ett konkurrenskraftigt pris ger ZXP Series 3™ möjligheten att producera egna unika kort inom bland annat detaljhandeln, skola och sjukhus. Med ökade kodningsfunktioner har

ZXP Series 3 en plattform som utöver vanliga utskrifter av ID-kort, presentkort, lojalitetskort och medlemskorts även kan tillföra säkerhetsfunktioner som behövs för bankkort.

”Vi har sett en ökad trend i användning av kort de senaste åren, från vanliga presentkort till olika typer av smarta kort i en mängd olika sektorer. Kortskrivaren ZXP Series 3 är den senaste i Zebras mängd av marknadsanpassade, kostnadseffektiva lösningar.” förklarar Elisabet Ek, Region- och säljchef i Norden och Baltikum.

ZXP Series 3™ är unik på kortutskriftsmarknaden. Med användarvänliga funktioner som Load-N-Go™ och LCD-display med operating prompts, vilket optimerar drifttiden.

ZRaster-teknologin med värdbaserad bildbehandling utnyttjar den ökade processorkraften i dagens datorer och ökar bild- och utskriftskvaliteten markant, medan det samtidigt inte tar längre tid för utskriften i fråga. Detta tillåter högre förfining i bildoptimering utan att varken offra utskriftstiden eller öka kostnaden.

Utöver detta använder Zebras högprestandaband en bättre kemisk formula, speciellt designad för högkvalitetsbildernas utskrift i ZXP Series 3™.

Zebra är först på marknaden med band på den här nivån, vilka visar sig ge bättre färgresultat och högre tålighet under högfartsutskrift.

Båda dessa nyheter jobbar tillsammans för att ge både hög bildkvalitet och produktivitet med bibehållen kostnad och med hög säkerhet.

Den nya ZMotif™ CardStudio™ kortdesign och mjukvarusvit är även den på marknaden idag. Produkten är den senaste av Zebra Technologies kortdesign i mjukvaruapplikationer och används för att designa, koda och skriva ut kort för en mängd olika marknader, som t.ex. ID och presentkort, lojalitets- och klubbkort, skolidentifikation- och bibliotekskort samt gästkort för besökare.

Mjukvaran är optimerad för alla Zebras kortskrivare det vill säga både för direkt-till-kort och retransfer-skrivare för nuvarande och äldre modeller. Nya funktioner som t.ex. Direct to Print-teknologi (D2P) och Software Only License Manager visar Zebras dedikering att leverera och hitta produktivitetsökande mjukvara för ID-kort i en mängd olika marknader och sektorer idag.

”Och det här är bara början. Zebra kommer att fortsätta utveckla och leverera nya kortskrivarlösningar för ökad säkerhet och produktivitet hos företag”, avslutar Elisabet Ek.

För mer information om ZXP Series 3™, se http://www.zebra.com/zxpseries3intro

För mer information:

Elisabet Ek, Zebra Technologies, +46 (0)8 594 709 76, eek@zebra.com

Maria Uggla, Ogilvy, +46 (0)8 562 584 81, maria.uggla@ingosthlm.se

Zebra Technologies Corporation erbjuder effektiva affärslösningar för att identifiera och spåra gods och människor. I fler än 100 länder i världen används Zebras streckkod- och RFID-skrivare, smarta etiketter och taggar samt kvitton och kortskrivare. Detta resulterar i bättre säkerhet, ökad produktivitet, högre kvalitet, lägre kostnader och förbättrad kundservice. Information om Zebras streckkodsprodukter och RFID-produkter samt företagsinformation finns på www.zebra.com