Eckerö Line Ab Oy har utnämnt ny VD

Irja Hanelius (48) EM, eMBA har utnämnts till Eckerö Line Oy Ab:s verkställande direktör från och med 30.11.2011. Senast har Irja Hanelius arbetat som verkställande direktör för Wereldhave Finland Oy och som direktör för köpcentret Itäkeskus i Östra centrum.

Mer information:
Björn Blomqvist
Rederiaktiebolaget Eckerö
tel: +358-18-28301
bjorn.blomqvist@rederiabeckero.ax

Eckerö Line Oy Ab är ett finländskt rederi som regelbundet trafikerar mellan Helsingfors och Tallinn. Företaget etablerades 1994 och är en del av Eckerökoncernen med verksamhet sedan 1961. Rederiet trafikerar med passagerarfartyget m/s Nordlandia och fraktfartyget m/s Translandia och erbjuder utöver frakter även olika turisttjänster som endagskryssningar till Tallinn och högklassiga hotellresor till Estland. Företagets fartyg m/s Nordlandia är det enda passagerarfartyget som seglar under finsk flagg till Tallinn och Eckerö Line är det enda rederiet på rutten med rätt att använda Nyckelflaggan, symbolen för finländska tjänster. År 2010 uppgick antalet passagerare som reste med Eckerö Line till cirka 930 000. Närmare upplysningar www.eckeroline.fi

Taggar: