Zekler lanserar skyddsglasögon under 16 gram

15,7 gram är vikten på Zeklers nya skyddsglasögon Zekler 36. Genom att skapa en lätt produkt med optimal passform vill Zekler bidra till att minimera de risker som bygg- och industriarbetare möter i arbetet och på så vis göra det enklare för medarbetare att skydda sig. Zekler 36 har ett modernt snitt, skapad av designern Anders Kristiansson – som även står bakom Zeklers kollektion Nordic line

Det ska vara enkelt för bygg- och industriarbetare att skydda sig. Nu lanserar Zekler nästa steg i arbetet med att bidra till en säkrare arbetsmiljö; Zekler 36. Den främsta anledning till framtagningen av de 15,7 gram lätta skyddsglasögonen är insikten kring viktens betydelse för komfort och därmed säkerheten.

– Ett arbetsskydds vikt påverkar om det känns skönt att ha på sig eller inte. Med denna insikt, och tack vare teknikutveckling som innebär att vi kan göra linserna tunnare utan att påverka skyddets kvalitet, har vi skapat skyddsglasögon som är så bekväma som möjligt för att öka användarprocenten, säger Ulrika Calzon, produkt- och sortimentsutvecklare på Zekler.

Med design av Anders Kristiansson
Zekler 36 lanseras i en storlek som passar samtliga användare. Glasögonen är gjorda i genomskinlig plast och designen är framtagen av Anders Kristiansson, samma designer som tidigare tagit fram formen till Zeklers populära kollektion Nordic line.

– Vår målsättning är alltid att funktion, komfort och design ska gå hand i hand. Tanken med Zekler 36 är att skyddsglasögonen knappt ska märkas, för att på så vis bidra till ökad användning. Anders Kristiansson har förverkligat vår vision även i formen och skapat en design som är stilren och enkel, fortsätter Ulrika Calzon, produkt- och sortimentsutvecklare på Zekler.

Läs mer om Zekler 36 här: www.zekler.com

För mer information, vänligen kontakta:
Ulrika Calzon, produkt- och sortimentsutvecklare på Zekler
E-post: Ulrika.Calzon@skydda.se, telefon: +46 70 240 38 05

Om Zekler
Zekler utvecklar hörselskydd, ögonskydd och andningsskydd för användare inom bygg- och industrisektorn. Vi underlättar för användaren att vara rätt skyddad genom en produktutveckling som inte bara fokuserar på hög skyddsnivå utan även användarvänlighet, komfort och snygg design. Valet av produkt ska också vara så enkelt som möjligt, både på webben och i butik. Zekler säljs och marknadsförs av Skydda Protecting People Europe AB, nordens ledande leverantör av personlig skyddsutrustning för professionella användare.