Zenergy AB (publ) offentliggör tidsplan för företrädesemission

Zenergy AB (publ), org. nr 556796-2260, beslutade på årsstämman måndagen den 6 maj 2019 att genomföra en företrädesemission om om högst 103 249 392 aktier av serie B som vid fullteckning tillför bolaget ca 25,8 MSEK (före emissionskostnader). Teckningsperioden inleds den 20 maj 2019 och sista dag för teckning i emissionen är den 10 juni 2019. Avstämningsdag är den 16 maj 2019. Zenergy har erhållit garanti och teckningsåtaganden om totalt 21,1 MSEK vilket motsvarar cirka 82 procent av emissionen. Aktieägare i Zenergy äger företrädesrätt. För en (1) innehavd aktie i Zenergy erhålls två (2) teckningsrätter, det krävs en (1) teckningsrätt för att teckna en (1) ny aktie. Större teckning än vad erhållna teckningsrätter ger rätt till kan inlämnas. Teckning utan företrädesrätt är möjlig.

Erbjudandet i sammandrag:

Teckningskurs: 0,25 SEK per aktie
Emissionsstorlek: cirka 25,8 MSEK
Emissionsperiod: 20 maj – 10 juni 2019
Avstämningsdag: 16 maj 2019
Sista dag för handel i aktien inklusive rätt att erhålla teckningsrätter: 14 maj 2019
Första dag exklusive rätt att erhålla teckningsrätter är den: 15 maj 2019
Handel med teckningsrätter: 20 maj – 5 juni 2019
Handel med BTA (Betald Tecknad Aktie): 20 maj – till dess Bolagsverket registrerat emissionen
Emissionsvillkor: En (1) befintliga aktie i bolaget ger rätt att teckna två (2) nya aktier
Värdering Pre-Money:     12,4 MSEK
Antal aktier för emission: 51 624 696 Aktier
Teckningsförbindelser:   1,1 MSEK
Garantiåtaganden: 20 MSEK
Marknadsplats: Spotlight Stock Market
ISIN-kod: SE0010413658

Fullständiga villkor och anvisningar, memorandum och folder kommer att offentliggöras på bolagets hemsida (www.zenergy.se) senast i samband med att teckningstiden inleds.

Finansiell rådgivare
Göteborg Corporate Finance är finansiell rådgivare till Zenergy i samband med den planerade företrädesemissionen.

Emissionsinstitut
Aqurat Fondkomission AB agerar emissionsinstitut i samband med nyemissionen.

För mer information kontakta: Johan Olofsson – tf. VD, Zenergy AB (publ) Telefon: 0765 – 384117 E-post: johan.olofsson@zenergy.se

Handelsbeteckningen för aktien på Spotlight Stockmarket är ZENZIP och ISIN-koden är SE0005705589. Zenergy AB (publ), Storgatan 82, 568 32 Skillingaryd, +46 36 121 340, info@zenergy.se, www.zenergy.se