Zenergy AB (publ) reducerar komplexitet och kostnader genom utökat samarbete med MediusGo

Zenergy har valt att utöka samarbetet med MediusGo, en ledande leverantör av molnbaserade lösningar för automatiserad fakturahantering. Syftet är att effektivisera företagsgruppens hantering av leverantörsfakturor samt skapa förutsättningar för en automatiserad fakturaprocess.

Implementering av tjänsten MediusGo innebär en minskad administrativ komplexitet, samtidigt som en automatiserad fakturaprocess frigör tid och sänker kostnader.

Zenergy driver sedan en tid ett internt effektiviseringsprojekt i syfte att minska den administrativa komplexiteten och därigenom frigöra tid och minska koncernens kostnader. Som ett led i detta utökas samarbetet med MediusGo, en ledande svensk leverantör av lösningar för automatiserad fakturahantering.

Hittills i år har Zenergy förvärvat två bolag samt lanserat ett nytt affärsområde där affärsmodellen bygger på månatliga repetitiva intäkter. Detta driver behovet av en koncerngemensam plattform som, genom integration med affärssystem, möjliggör en överskådlig och fullt automatiserad hantering av koncernens leverantörsfakturor.

”En del av VD-uppdraget handlar om att säkerställa att organisationen har tillgång till verktyg som gör komplexa saker enkla, samt att hjälpa organisationen - där så är lämpligt - att automatisera administrativa flöden. Därför känns det både inspirerande och naturligt att implementera MediusGo i hela företagsgruppen,” säger Nicklas Lundin, VD på Zenergy

”Vi är både glada och stolta över detta samarbete. Zenergys ledningsgrupp var mycket tydlig med att man letade efter en partner som kunde bistå med att både effektivisera attest- och fakturahanteringen samt skapa förutsättningar för automatiserade processer. Med tjänsten MediusGo kommer Zenergy koncernen nu att få en effektivare och smidigare hantering av sina leverantörsfakturor, frigöra tid, få bättre överblick över fakturaflödet och ett betydligt mer användarvänligt system för alla i organisationen,” säger Mattias Laurentz Johansson, General Manager på MediusGo.

Implementeringen av MediusGo i samtliga dotterbolag beräknas vara klar innan oktober månads utgång.

Om MediusGo

MediusGo som är en del av Medius-koncernen är en ledande leverantör av molnbaserade och automatiserade faktura- och betalningslösningar. Medius hjälper organisationer att effektivisera processer, möjliggöra kostnadsbesparingar och öka finansiell kontroll vilket är avgörande när organisationer ska växa sin affär. Medius tjänster används av tusentals kunder och transaktionerna utgör ett värde om mer än 180 miljarder dollar årligen.

Nicklas Lundin, VD Zenergy AB
E-post: nicklas.lundin@zenergy.se
Telefon: 070 777 00 99

Zenergy AB är ett svenskt företag grundat 2009 som utvecklar, tillverkar och säljer brandsäkra, energi- och miljöbesparande moduler och byggmaterial för flexibla lösningar. Zenergy baserar sitt modulkoncept på en egenutvecklad, varumärkesskyddad och patenterad teknik: Zenergy ZIP-Element.

Zenergys aktie är noterad på Spotlight Stock Market (ZENZIP B) och handlas via banker och fondkommissionärer. Läs mer på https://zenergy.se/investerare/

För mer information om Zenergy, vänligen besök: zenergy.se

Taggar: