Zenergy AB (publ) tecknar ytterligare ett avtal med Stjärnhöken Holding AB som denna gång är värt ca 30 MSEK

Zenergy AB (publ) tecknar ytterligare ett avtal med Stjärnhöken Holding AB om uppförande av 17 st bostäder i Mörtnäs, Mälardalsregionen, till ett värde av ca 30 MSEK. Därmed gör Zenergy den glädjande bedömningen att de samlade kontrakten med planerad byggstart fyller produktionen fram till årsskiftet och vidare in på 2021. Nästa delmål är att säkra den modulära husproduktionen för hela 2021.

”Mörtnäs” är ett projekt där Stjärnhöken förvärvat marken och projektet från annan aktör. Projektet har i princip färdigt bygglov och vissa mindre kompletteringar återstår. Avtalet om uppförande villkoras av komplett lagakraftvunnet bygglov där projektet redan nått en höjd som gör sannolikheten för snar byggstart hög. Lägenheterna är i två plan och genomgående med markentréer. Planerat genomförande är Q4 2020 – Q1 2021. Stjärnhöken Holding AB ägs gemensamt av de båda huvudägarna till Zenergy, Hökerum Bygg AB och Stjärnporten AB. Stjärnhökens främsta affärsområde är att förvalta fastigheter samt bedriva fastighets-utveckling och är ett resultat av nätverksarbetet som kompletterar Zenergys portfölj väl som utgör en långsiktig strategi.

”Detta innebär att fabriken får de tydliga delmål projekt för projekt som den behöver för att utvecklas till nästa nivå och driva den viktiga resan mot lönsamhet vidare. Hårt arbete återstår för att synkronisera accelerationen men den uppgiften är ju minst sagt en oerhört positiv uppgift. Att vara fullplanerad fram till en bit in i 2021 är starkt jobbat av vårt team och det nätverk vi bygger.” säger Zenergys VD Johan Olofsson i en kommentar.

För mer information kontakta: Johan Olofsson – VD, Zenergy AB (publ)

Telefon: 0765 – 384117

E-post: johan.olofsson@zenergy.se

Denna information är sådan information som Zenergy AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 29 juni 2020.

Zenergy AB (publ), Storgatan 82, 568 32 Skillingaryd, +46 36 121 340, info@zenergy.se, www.zenergy.se