Zenergy AB (publ) tillträder aktierna i Watts 2 You AB

Zenergy AB (publ) (”Zenergy” eller ”Bolaget”) tillträder idag aktierna i Watts 2 You AB, ett bolag vars verksamhet är att bedriva produkt- och projektutveckling inom hållbar energi, i enlighet med vad som offentliggjordes i pressmeddelande den 22 februari 2024.

Zenergy offentliggjorde den 22 februari 2024 att Bolaget och de tidigare ägarna till Watts 2 You AB ingått aktieöverlåtelseavtal avseende förvärv av samtliga aktier i Watts 2 You AB.

I samband med tillträdet betalar Bolaget den slutgiltiga köpeskillingen om 2,15 MSEK genom revers. Säljarna ska återinvestera köpeskillingen i Bolaget genom kvittning av fordran mot units i den pågående företrädesemissionen, som beslutades av styrelsen den 22 februari 2024 och som godkändes av efterföljande extra bolagsstämma den 25 mars 2024, eller genom kvittning i en fristående riktad nyemission på samma villkor.

Respektive säljare har åtagit sig under en tolvmånadersperiod att bland annat inte överlåta sina aktier i Bolaget (lock-up) räknat från den dag respektive säljares aktier införts i aktieboken hos Euroclear Sweden AB.

Denna information är sådan information som Zenergy AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 19 april 2024 kl. 10.38 CET.

För ytterligare information, vänligen kontakta                                                                                                                                                                                      Nicklas Lundin, VD
E-post: nicklas.lundin@zenergy.se
Telefon: 070 777 00 99

Om Zenergy                                                                                                                                                                                                                                                                  Zenergy AB är ett svenskt företag grundat 2009 som utvecklar, tillverkar och säljer brandsäkra, energi- och miljöbesparande moduler och byggmaterial för flexibla lösningar. Zenergy baserar sitt modulkoncept på en egenutvecklad, varumärkesskyddad och patenterad teknik: Zenergy ZIP-Element.

Zenergys aktie är noterad på Spotlight Stock Market (ZENZIP B) och handlas via banker och fondkommissionärer. Läs mer på https://zenergy.se/investerare/

För mer information om Zenergy, vänligen besök: zenergy.se

Taggar: