Finansinspektionen godkänner Zenith Venture Capital I AB:s (publ) ansökan om ägarprövning avseende Minna Technologies AB

Report this content

Som tidigare meddelats har Zenith Growth I AB (publ), org. nr 559103-6337 (”Bolaget”), beslutat att avyttra Bolagets samtliga tillgångar och skulder i Bolagets systerfond Zenith Venture Capital I AB (publ), org. nr 559105-6311 (”Zenith VC”), mot betalning i vinstandelslån i Zenith VC (”Transaktionen”). Transaktionen var villkorad av att Zenith VC erhöll Finansinspektionens godkännande avseende Zenith VC:s ansökan om ägarprövning som ny ägare i Minna Technologies AB, org. nr 556967-5449 (”Minna Technologies”).

Zenith VC erhöll den 23 juni 2020 Finansinspektionens tillstånd att bli ny ägare i Minna Technologies. Sålunda är samtliga villkor för Transaktionens genomförande nu uppfyllda, och Transaktionen kommer att genomföras.

Sista dag för handel med Bolagets vinstandelslån, vilka handlas på Nordic Derivatives Exchange (”NDX”), Debt Securities, är den 26 juni 2020. Transaktionen är planerad att genomföras den 30 juni 2020.

Bolaget kommer efter Transaktionens genomförande att skifta ut Bolagets vinstandelslån i Zenith VC till andelsägarna i Bolaget, varefter Bolagets verksamhet kommer att upphöra och Bolaget kommer att likvideras.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Lars Thorén, VD Zenith Growth I AB
Tel: +46 (0)8 55 50 96 00
E-post: info@zenithgroup.se

Denna information är sådan som Zenith Growth I AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 25 juni 2020 kl. 16.00 CET.

Om Zenith Group

Zenith Group är ett Stockholmsbaserat investmentbolag som fokuserar på investeringar i nordiska uppstarts- och tillväxtbolag inom Tech-sektorn. Genom ett aktivt ägande bidrar Zenith Group till att bygga bolag och accelerera dess tillväxtresor tillsammans med framstående entreprenörer.

www.zenithgroup.se