NY VD UTSEDD FÖR ZENITH GROUP

Vi välkomnar Erik Lindblad som ny VD för Zenith Group AB.

Zenith Group AB förvaltar fonden Zenith Venture Capital I AB enligt uppdragsavtal med fondens AIF-förvaltare FCG Fonder AB.

Den 1 oktober tog Erik Lindblad över som VD för Zenith Group AB. Erik har arbetat som Investment Manager på Zenith Group och Varenne Investment sedan februari 2018. Han var tidigare COO på e-handelsbolaget CDLP, grundare av FMCG-bolaget Pop Fruits och har erfarenhet som Commodities Sales Manager på Nordea Markets. Erik är även aktiv i ett flertal av Zeniths portföljbolags styrelser.

Erik tar över efter Lars Thorén som nu antar rollen som arbetande styrelseordförande i bolaget. Lars har över 25 års erfarenhet inom bank och finans med roller som ordförande, VD, vice VD, ekonomichef och
Compliance Officer. Utöver VD-rollen är Lars idag involverad i flera styrelseuppdrag i både nystartade och etablerade företag.

Caroline Nylund tar samtidigt över ansvaret för investeringsverksamheten i Zenith efter att ha varit med och byggt upp den sedan bolagets grundande. Dessförinnan jobbade hon med M&A på
Greenhill & Co i London med fokus på den brittiska och nordiska marknaden. Caroline är även aktiv i ett flertal av Zeniths portföljbolags styrelser.

Tommy Jacobson fortsätter oförändrat sin operativa roll i bolaget som
Founding Partner.

Tommy Jacobson,
Founding Partner:
”Jag är så glad att Erik och Caroline ska fortsätta bygga Zenith Group och känner stort förtroende för att de tillsammans med övriga teamet kommer att ta Zenith till nya höjder. Jag vill också tacka Lars för det fantastiska arbete han har gjort sedan vi startade Zenith 2015. Lars kommer även framgent att vara central i Zeniths utveckling i sin nya roll som Styrelseordförande”

Erik Lindblad, VD:

”Jag är mycket glad över att ha fått förtroendet att få ta mig an VD-rollen i Zenith Group och ser fram emot att skapa stordåd tillsammans med vårt fantastiska team!”