Ny marknadsdirektör på Zenterio - fokuserar på tillväxt

• Pelle Rosell har utsetts marknadsdirektör för Zenterio. Befattningen ingår i Zenterios ledningsgrupp. Pelle kommer närmast från QlikTech där han varit marknadschef sedan 2001.
  • Zenterio öppnar samtidigt ett kontor i Helsingborg för att stärka företagets expansion på den europeiska marknaden.

– Vi är mycket glada att välkomna Pelle Rosell till Zenterio. Pelle kommer med sin breda och internationella erfarenhet inom marknadsföring kunna bidra starkt till vår internationella expansion, säger Samuel Lindstedt, vd för Zenterio.

Pelle Rosell har lång erfarenhet av internationell marknadsföring, affärsutveckling, varumärkesfrågor och av att etablera en stark företagskultur. Bland annat var Pelle en av de tongivande krafterna bakom QlikTechs framgång.

– Jag ser fram emot att få vara med och utveckla ett av Sveriges hetaste varumärken på TV-marknaden. Zenterio expanderar internationellt och att breddar sitt erbjudande till nya kund- och marknadssegment och det ska bli fantastiskt roligt att får vara med och driva denna tillväxtresa, säger Pelle Rosell, marknadsdirektör för Zenterio.

Pelle Rosell tillträdde sin nya roll den 1 augusti 2013. Tidigare var han marknadschef på QlikTech, klassat som ett av Sveriges mest framgångsrika teknikföretag. QlikTech är nu värt över tre miljarder dollar på Nasdaq-börsen. Tidigare har Pelle Rosell varit marknadschef på Resurs Finans och dessförinnan var han verksam inom reklambranschen som Art Director.

Presskontakt:

För ytterligare information, kontakta Daniel Harju på 070 432 32 65 /  daniel.harju@angseliusronn.se

Svenska tillväxtbolaget Zenterio skapar en enhetlig, oberoende mjukvaruplattform för interaktiv-TV. Kunder är TV-operatörer, globala systemintegratörer samt TV- och digitalboxleverantörer. Zenterios operativsystem gör det möjligt att rulla ut nya tjänster till TV-tittare snabbare och billigare. Bland Zenterios anställda finns 22 nationaliteter. Zenterio har huvudkontor i Stockholm och utvecklingscenter i Linköping, med ytterligare försäljningskontor i Prag i Tjeckien och i Milano i Italien. Zenterio är ett onoterat bolag och ägs till största delen av privata investerare och bolagets personal. Mer information: www.zenterio.com