Uttalande från Zeres Capital avseende Eltel

Report this content

Med anledning av dagens kommunikation från Eltel gör Zeres Capital (”Zeres”) följande uttalande:

- Zeres stöder den handlingsplan som Eltels styrelse och ledning presenterat.

- Zeres ställer sig bakom styrelsens beslut om en företrädesemission i Eltel.

- Zeres stöder styrelsens beslut att tillsätta en särskild granskningsman i Eltel samt att frysa löneutbetalningarna till tidigare vd.

”Zeres stöder den handlingsplan som presenterats av styrelse och ledning baserat på att Eltel nu fokuserar dels på att stärka kärnverksamheten, dels på att isolera de delar av verksamheten som varit osunda för bolagets utveckling. Vi har fullt förtroende för vd Håkan Kirstein och nuvarande styrelse i att genomföra det arbetet,” säger Joakim Rubin, partner, Zeres.

”För närvarande arbetar vi tillsammans med övriga medlemmar i valberedningen för att ytterligare stärka Eltels styrelse som, efter att tidigare ordförande Gérard Mohr av bolagets större ägare ombads lämna, gör ett utmärkt jobb tillsammans med bolagets nuvarande vd Håkan Kirstein,” avslutar Joakim Rubin.

För ytterligare frågor, vänligen kontakta:
Joakim Rubin, partner, Zeres Capital
joakim.rubin@zerescapital.com

Om Zeres Capital
Zeres Capital är en oberoende kapitalförvaltare med säte i Stockholm. Zeres Capital investerar i en koncentrerad portfölj bestående av små- och medelstora börsnoterade nordiska bolag med målet att skapa värde genom aktivt ägande inriktat på samarbete. Zeres Capital står under Finansinspektionens tillsyn och förvaltar för närvarande 4,5 miljarder kronor.