Ändrat beteende på grund av klimathotet

Report this content

Över hälften av svenskarna uppger att de ändrat sitt beteende till följd av klimathotet.

Lika många känner också oro att klimatförändringarna kommer att påverka sig själv eller personer i sin närhet. Det visar ZeroMissions undersökning som genomförs av Novus varje år.

-       Det kan tyckas skrämmande men det visar också på att frågan i allra högsta grad är levande säger Jenny Blomberg klimatstrateg på ZeroMission.

I samma undersökning uppger svenskarna att de föredrar att köpa produkter och tjänster från företag som tar ansvar för att minska sin klimatpåverkan.

-       Att konsumenter uppger att man är villig att ändra på sitt beteende till förmån för ett stabilt klimat är hoppfullt. Att våra kunder dessutom låter sitt klimatarbete ta mer plats pekar lyckosam kombination. När marknad och kunder verkar båda vilja samma sak, så får man hoppas att vi kommer att ta större steg mot en mer hållbar livsstil och ett klimatanpassat samhälle säger Jenny Blomberg på ZeroMission.

För mer information kontakta Jenny Blomberg på

4670 734 50 45 eller 468 34 65 65

ZeroMission har funnits sedan 2006 och hjälper företag med klimatstrategier, klimatberäkningar, analyser och klimatkompensation. Vi möjliggör bättre affärer.

Taggar:

Citat

Att så många uppger att man är villig att ändra på sitt beteende till förmån för ett stabilt klimat är hoppfullt.
Jenny Blomberg