• ZeroMission/

Hållbarhetsverktyget Our Impacts – nu utvecklat för att hantera företags samtliga hållbarhetsindikatorer

Our Impacts är ett verktyg för att enkelt och effektivt samla in, beräkna, analysera och redovisa klimat- och hållbarhetsdata. Verktyget har tidigare främst hanterat klimatdata, men är nu utvecklat för att hantera företagets alla hållbarhets-indikatorer. I ett och samma verktyg kan företag och organisationer samla in data avseende exempelvis klimat, avfall, hälsa & säkerhet, korruption och mänskliga rättigheter.

“Allt fler företag efterfrågar rapporteringssystem som kan hantera både miljömässiga och sociala aspekter inom hållbarhetsrapportering. Vi på ZeroMission är glada över att kunna möta det behovet med denna uppdaterade version av Our Impacts”, säger Mårten Lind, VD på ZeroMission.

Our Impacts passar företag och organisationer som önskar ett effektivt sätt att samla in, beräkna, analysera och redovisa klimat- och hållbarhetsdata med syftet att driva det interna arbetet eller redovisa externt. Rapporteringen i Our Impacts kan anpassas till Global Reporting Initiative (GRI), CDP, Dow Jones Sustainability Index eller andra ramverk för hållbarhetsredovisning.

”I och med EU-direktivet för företagens obligatoriska rapportering om hållbarhet, som troligtvis kommer att träda i kraft 1 juli 2016, kommer det att bli aktuellt för flera svenska företag att hitta ett effektivt sätt att samla in hållbarhetsdata”, säger Claire Wigg, klimatstrateg på ZeroMission.

5 november och 3 december arrangerar ZeroMission frukostseminarier om hållbarhetsverktyget Our Impacts. Mer information och anmälan hittar du här

För mer information kontakta ZeroMissions VD Mårten Lind, marten.lind@zeromission.se eller Claire Wigg, claire.wigg@zeromission.se

eller 08-34 65 65

ZeroMission hjälper företag och organisationer med utsläppsberäkningar och klimatstrategier. Tillsammans med vårt systerbolag, hållbarhetsbyrån U&We, kallar vi oss för ”Catalysts for Good Business”. Det innebär att vi vill medverka till att våra kunder både gör lönsamma och hållbara affärer.

Vi är också en ledande nordisk leverantör av högkvalitativ klimatkompensation med projekt som har en stark förankring hos lokala samhällen och med fokus på människor.

Snabbfakta

Our Impacts används av över 250 företag runt om i världen. Sedan 2010 är ZeroMission återförsäljare av Our Impacts i Sverige och i dagsläget använder stora som små företag och organisationer Our Impacts för sin klimat- och hållbarhetsrapportering.

Mårten Lind