Forskning och erfarenheter av Digital Signage presenteras på Nordiska ZetaDagen 2008

Rörlig butiksinformation så kallad Digital Signage står på programmet på Nordiska ZetaDagen i Stockholm 7 maj. Då träffas representanter för nordiska detaljhandelsföretag och varumärkesleverantörer för att för första gången få en samlad bild av forskningen och de senaste erfarenheterna av rörlig butiksinformation i praktiken.

Initiativet kommer från ZetaDisplay AB (publ), vars strävan är att bli nordens ledande leverantör av rörlig butiksinformation.

- Det råder inget tvivel om att digital signage är här för att stanna. Vi ser tydligt hur marknaden växer samtidigt som ny forskning visar på mediets starka genomslagskraft. Men i en ny bransch finns det alltid en risk för att handla fel och därför vill vi dela med oss av erfarenheter från forskare och företag om hur man effektivt kan bygga varumärken och öka försäljningen med hjälp av digital signage, förklarar Leif Liljebrunn, vice VD för ZetaDisplay.

På programmet står bland andra Jens Nordfält, Assistant Professor vid Handelshögskolan i Stockholm, som presenterar forskning kring vad som driver kunden att ta beslut i butik och om hur digital signage kan påverka kunden positivt. Vidare berättar Åsa Thelander, fil. dr i Medie- och kommunikationsvetenskap vid Lunds universitet, om hur rörlig media kan påverka försäljningen i butik. VD för Icehotel i Jukkasjärvi Yngve Bergkvist kommer att redogöra för företagets internationella succé och hur man använder rörlig media i marknadsföringen.

Ett sjuttiotal representanter från detaljhandeln i Norden och större varumärkesleverantörer deltar i Nordiska Zeta-dagen.
_________________________________________________________________________
2008-05-05