Magasin du Nord utökar samarbetet med ZetaDisplay

Varuhuskedjan Magazine du Nord i Danmark utökar nu sitt samarbete med ZetaDisplay för att locka fler kunder till avdelningen ”Mad & Vin”. ZetaDisplay levererar ett totalkoncept av Digital Signage inklusive innehållsproduktion.

- Vi har samarbetat med ZetaDisplays sedan 2007 då vi lanserade Digital Signage i vår choklad avdelning. Med hjälp av ZetaDisplays SpotEditor kan vi själva ändra pris, produkt eller annan information i färdiga spotmallar. Detta ger oss möjlighet att själva snabbt växla produkt eller pris, men även informera kunderna om budskap som man snabbt vill få ut i mediekanalen”, säger Ricky Overeem, Food Manager på Magazine du Nord.

Magazine du Nord väljer nu att investera ytterligare i mediekanalen för att locka fler kunder med riktad information i förhållande till tidpunkt på dagen. Två av de nya zonerna är rulltrappan och entrén, men man har även ett antal andra intressanta zoner att använda för Digital Signage.

- Vi märker på alla fronter att samarbetet med våra befintliga kunder och deras erfarenheter av ZetaDisplays medieplattform för Digital Signage är starkt positivt. Vi ser att man kontinuerligt vill expandera sin investering till fler zoner i butikerna för att kommunicera bättre med sin kund. Det är därför mycket glädjande att Magazine du Nord nu fortsätter sin utbyggnad av Digital Signage. Nöjda kunder är vår bästa marknadsföring, säger Leif Liljebrunn, CEO ZetaDisplay AB.

ZetaDisplay AB CEO

Leif Liljebrunn

ZetaDisplay AB med huvudkontor i Malmö och dotterbolag i Köpenhamn, Helsingfors och Oslo är en ledande leverantör av plattformar för bland annat rörlig butiksinformation som används för att skapa ökad försäljning och positiv upplevelse för konsumenten inom detaljhandeln och publik miljö. Med hjälp av företagets patenterade teknik kan exempelvis reklamfilm överföras via mobiltelefonnätet eller bredband och presenteras i ett nätverk av fast installerade och mobila digitala displayer. ZetaDisplay växer snabbt både i Sverige och internationellt och företagets lösningar används bland annat av ICA, Länsförsäkringar, Nordsjö Idé & Design, Team Sportia, Icehotel, Jyske Bank, Carlsberg och Magasin du Nord.