Panasonic Center-kedjan har valt Digital Signage från ZetaDisplay

Panasonic Center med sina 50 butiker i Danmark använder Digital Signage som en del av sin mediemix. Som ny leverantör och partner under de kommande tre åren har man valt ZetaDisplay.

Panasonic Center säljer bland annat bildskärmar. Dessa vill man använda för kundkommunikation i och utanför butiken. Det är viktigt för Panasonic Center att kontrollera budskapet på skärmarna och visa innehållet i full-HD.

"Med ZetaDisplays medieplattform erhåller vi innehållsproduktion och driftssäkerhet på en nivå som vi tidigare inte sett. Detta är av största vikt då vi vill ge våra kunder en god upplevelse under besöket i butiken och när de går förbi våra skyltfönster. Genom att välja ZetaDisplay som leverantör har vi garanterat oss om detta”, säger Panasonics kedjesamordnare Jens Krogh.

Panasonic Center är en frivillig kedja som sköter centrala kampanjer och lokala aktiviteter i enskilda butiker. ZetaDisplay har utvecklat en SpotEditor där kedjecentralen själv kan anpassa innehållet på skärmarna vid behov. Den enskilda butiken kan sedan justera budskapet för lokala avvikelser.

"Det är ingen tvekan om att ZetaDisplay med sin SpotEditor har tillfredställt ett behov inom detaljhandeln, som i vårt fall ger oss ännu ett argument för fortsatta investeringar i Digital Signage och för ett samarbete med ZetaDisplay”, fortsätter Panasonics kedjesamordnare Jens Krogh.

"Panasonic Center är vår första kund i Radio/TV-branschen i Norden. Vi är glada över att de visat förtroende för att ZetaDisplay är det bästa alternativet för dem. De ställer krav på oss som leverantör att garantera en full-HD-kvalitet, men framförallt att lösningen har hög driftsäkerhet. Detta kan vi idag ge alla våra kunder i Norden”, säger Leif Liljebrunn, CEO ZetaDisplay AB.

_____________________________________________________________

2010-06-09

ZetaDisplay AB med huvudkontor i Malmö och dotterbolag i Köpenhamn, Helsingfors och Oslo är en ledande leverantör av plattformar för bland annat rörlig butiksinformation som används för att skapa ökad försäljning och positiv upplevelse för konsumenten inom detaljhandeln och publik miljö. Med hjälp av företagets patenterade teknik kan exempelvis reklamfilm överföras via mobiltelefonnätet eller bredband och presenteras i ett nätverk av fast installerade och mobila digitala displayer. ZetaDisplay växer snabbt både i Sverige och internationellt och företagets lösningar används bland annat av ICA, Länsförsäkringar, Nordsjö Idé & Design, Team Sportia, Icehotel, Jyske Bank, Carlsberg och Magasin du Nord.