ZetaDisplay får miljonorder från butikskedjan Protid i Norge

Protid Urmakarna med drygt 30-talet butiker i centrala Norge har valt att investera i ZetaDisplays medieplattform för Digital Signage. På displayerna skall det visas kedjestyrda kampanjer, filmer från varumärkesleverantörer och det kommer också att vara möjligt att gå in på kedjans hemsida och visa kunden olika klockmodeller. - Vi är glada att få vara en utvald leverantör till Protid. Vi har en medieplattform som ligger i absolut framkant och det visar sig genom vårt starka erbjudande och nära samarbete med nöjda kunder. Nu lägger ännu en ny kund till våra referenser i Norden, säger Leif Liljebrunn, CEO på ZetaDisplay. Protid skall framstå som den ledande urmakaren med fackkunskap och märkesprodukter som grundläggande värde. Detta kommer till uttryck genom deras nya slagord; ”Av kärlek till fackkunskap”. Protids satsning på Digital Signage är ett led i kedjans nya kommunikationsstrategi där man satsar på de moderna medierna; TV, Internet, Sociala Medier och nu också Digital Signage från ZetaDisplay. - Det är nödvändigt att investera i moderna medier i butik och denna lösning är mycket viktig för kedjan. Skall man driva en modern butikskedja i framtiden så är Digital Signage en förutsättning, säger Finn Annmark, direktör på Protid. Installation i butikerna sker under april/maj 2010. 29.04.2010 ZetaDisplay AB (publ)

Taggar: