ZetaDisplay hjälper ICA att bygga miljöbutik med hjälp av ny teknik för Digital Signage

I samband med ICA Kvantums satsning på ett lågenergiprojekt i modern miljö, ICA Kvantum Sannegården i Göteborg, levererar ZetaDisplay en ny version av sin medieplattform för Digital Signage. Den nya medieplattformen medför en energibesparing uppgående till mellan 30-50%. Installationen är redan genomförd.

ZetaDisplay har idag ett ramavtal gällande leveranser av Digital Signage till ICAs Butiks-TV. Ramavtalet omfattar den tekniska plattformen, programvara, samt drift och andra tjänster till ICA-butiker i Sverige. ICA-koncernen har cirka 1400 handlarägda butiker i Sverige. Sedan 2008 har ZetaDisplay installerat och driftstartat drygt 100 ICA Kvantum-butiker.

- Vi fortsätter att positionera oss som en drivande leverantör av innovativa lösningar för Digital Signage. Med vår erfarenhet inom detaljhandeln kan vi tillföra nya starka värden. Installationen av ICA Kvantum Sannegården är ett energi– och miljöprojekt som vi tror kommer att utveckla hela branschen för Digital Signage, säger Leif Liljebrunn, CEO ZetaDisplay AB (publ).

ZetaDisplay befinner sig i en expansiv fas och har positionerat sig på marknaden genom att kunna påvisa märkbart ökad försäljning och ökad kundkommunikation för sina kunder med hjälp av bolagets medieplattform för Digital Signage.

ZetaDisplay AB med huvudkontor i Malmö och dotterbolag i Köpenhamn, Helsingfors och Oslo är en ledande leverantör av plattformar för bland annat rörlig butiksinformation som används för att skapa ökad försäljning och positiv upplevelse för konsumenten inom detaljhandeln och publik miljö. Med hjälp av företagets patenterade teknik kan exempelvis reklamfilm överföras via mobiltelefonnätet eller bredband och presenteras i ett nätverk av fast installerade och mobila digitala displayer. ZetaDisplay växer snabbt både i Sverige och internationellt och företagets lösningar används bland annat av ICA, Euromaster, Team Sportia, Volkswagen Group, Ringo, Garant Sko, Extra Leker, Magasin du Nord, Blockbuster, Legekæden, KotiPizza, Alko och RAY Gold Dust.