ZetaDisplay lanserar ZetaFunction för Digital Signage - betala endast för funktionen

ZetaFunction är en finansieringslösning med allt-i-ett, hela funktionen för en komplett lösning av Digital Signage, på en och samma faktura. Detta kan omfatta Medieproduktion, PlayOut, Övervakning, Licenser, På-Platsen-Service, Installation samt Monitorer och Mediaplayers. Allt samlat på en faktura vilket gör att kunden endast betalar för nyttjandet under en viss tid och har full kontroll över alla utgifter som är kopplade till funktionen. Enkelt och förutsägbart - detta kallar vi ZetaFunction.

- ZetaFunction erbjuder en lösning där kunden inte behöver belasta sin likviditet förrän installation och drifttagning är färdigställd. Det är också möjligt att säsongsanpassa månadsavgiften för att bättre harmonisera med kundens intäktsflöden. Kunden behöver nu inte investera i teknik utan betalar bara för funktionen. Flera kunder i Sverige använder redan idag ZetaFunction och vi lanserar den nu i hela Norden, säger Leif Liljebrunn, CEO ZetaDisplay AB (publ).

ZetaFunction ger kunden möjligheten att enkelt göra förändringar i avtalet även efter startdatumet då olika behov kan förändras över tiden. Kunden kan byta eller uppdatera delar av utrustningen utan att månadskostnaden förändras. Vid utgången av avtalstiden kan kunden förlänga avtalet för de funktioner som fortfarande utnyttjas samtidigt som gamla funktioner upphör. Med ZetaFunction säkerställs att kunden vid var tid har funktioner som är behovsanpassade.

Andra fördelar med ZetaFunction:

- Månadsavgiften är fullt avdragsgill och dras av som en omkostnad i bokföringen

- Budget- och investeringsprocess förenklas och förkortas

- Kunden behåller låneutrymmet i banken och belastar varken soliditet eller likviditet

- Försäkring ingår

ZetaDisplay befinner sig i en expansiv fas och har positionerat sig på marknaden genom att kunna påvisa märkbart ökad försäljning och förbättrad kundkommunikation för sina kunder med hjälp av bolagets medieplattform för Digital Signage.

ZetaDisplay AB med huvudkontor i Malmö och dotterbolag i Köpenhamn, Helsingfors och Oslo är en ledande leverantör av plattformar för bland annat rörlig butiksinformation som används för att skapa ökad försäljning och positiv upplevelse för konsumenten inom detaljhandeln och publik miljö. Med hjälp av företagets patenterade teknik kan exempelvis reklamfilm överföras via mobiltelefonnätet eller bredband och presenteras i ett nätverk av fast installerade och mobila digitala displayer. ZetaDisplay växer snabbt både i Sverige och internationellt och företagets lösningar används bland annat av ICA, Euromaster, Team Sportia, Volkswagen Group, Ringo, Garant Sko, Extra Leker, Magasin du Nord, Blockbuster, Legekæden, KotiPizza, Alko and RAY Gold Dust.