ZetaDisplay levererar Digital Signage till ICA Kvantums nya butikskoncept Välmående

ZetaDisplay har idag ett ramavtal gällande leveranser av Digital Signage till ICAs butiks-TV. Ramavtalet omfattar den tekniska plattformen, programvara, samt drift och andra tjänster till ICA-butiker i Sverige. ICA-koncernen har cirka 1400 handlarägda butiker i Sverige. Sedan förra året har ZetaDisplay installerat och driftstartat drygt 100 ICA Kvantum butiker. ICA Kvantum har nu tagit beslutet att använda Digital Signage för att kommunicera med kunderna i sitt nya butikskoncept Välmående.

- Vi har undersökt olika lösningar för att profilera vårt nya Välmående-koncept i butikerna. Bland annat har vi genomfört tester med ZetaDisplays plattform för Digital Signage och dessa har visat på en bra effekt för att skapa inspiration och öka konsumenternas uppmärksamhet i butiken för kosmetik och egenvårdsprodukter. Valet låg också nära tillhands då ICA Kvantum sedan tidigare installerat ICA butiks-TV, säger Jonas Lundberg, Marknadschef på ICA Kvantum. ZetaDisplay ser ordern som ett bevis på att ICA Kvantum är nöjda med den service som bolaget erbjuder. Bolaget bedömer att ordern uppgår till cirka 6 miljoner kronor. - Vi är väldigt glada över att så här snabbt efter vår installation av ICA butiks-TV i Kvantum-butikerna ha fått utöka konceptet med en ny zon för Välmående. Vi ser ordern som en bekräftelse på att ICA är nöjda med vårt erbjudande och inte minst de effekter som man kan få med vårt koncept för Digital Signage, förklarar Leif Liljebrunn, VD på ZetaDisplay. ZetaDisplay är en ledande leverantör av Digital Signage inom detaljhandeln och publik miljö på den nordiska marknaden. ZetaDisplay har ca 40 anställda och har under de senaste åren fortsatt att växa i Sverige och etablerat dotterbolag i Danmark, Finland och Norge. __________________________________________________________________________ 30 September 2009