ZetaDisplay levererar Digital Signage till Thules konceptbutik i Berlin

Thule-gruppen är världsledande på produkter och varumärken som gör det enkelt för människor att transportera sin utrustning tryggt, säkert och med stil. En stor satsning på detaljhandelsidan är igång sedan årsskiftet, och det första steget är den nyöppnade (april 2010) konceptbutiken i Berlin.

Thule har för sin nya satsning valt att investera i ZetaDisplays medieplattform för Digital Signage för att bättre kommunicera med sina kunder i sin konceptbutik. Thule får på detta vis central kontroll på budskapet i butikerna samtidigt som butikerna själva kan lägga ut sin egen information. Detta ger Thule en World-Wide kontroll och styrning av sin kundkommunikation.

Konceptbutiken är belägen på den trendriktiga Friedrichstrasse och speglar företagets vision om hur framtida Thulebutiker ska visa upp sina produkter. Målet är att alla Thulebutiker som öppnas runt om i världen ska ha ett enhetligt utseende.

- Vi är glada att få vara utvald leverantör till Thule. ZetaDisplays medieplattform skapar värden för kunderna och ger Thule möjlighet att på ett bättre och enklare sätt informera om sina produkter. Till Thule levererar vi en modern kommunikation för en internationell butiksverksamhet.  Det är också ytterligare ett steg för ZetaDisplay i sin etablering på nya marknader utanför Norden, säger Leif Liljebrunn, CEO ZetaDisplay AB.

ZetaDisplay är en ledande leverantör av Digital Signage inom detaljhandeln och publik miljö. ZetaDisplay har ca 40 anställda och har under de senaste åren fortsatt att växa i Sverige och har idag dotterbolag i Danmark, Norge och Finland.

Vid frågor kontakta:

CEO Leif Liljebrunn

Telefon: 46 70 845 80 52

E-mail: leif.liljebrunn@zetadisplay.com

ZetaDisplay AB (publ)

ZetaDisplay AB med huvudkontor i Malmö och dotterbolag i Köpenhamn, Helsingfors och Oslo är en ledande leverantör av plattformar för bland annat rörlig butiksinformation som används för att skapa ökad försäljning och positiv upplevelse för konsumenten inom detaljhandeln och publik miljö. Med hjälp av företagets patenterade teknik kan exempelvis reklamfilm överföras via mobiltelefonnätet eller bredband och presenteras i ett nätverk av fast installerade och mobila digitala displayer. ZetaDisplay växer snabbt både i Sverige och internationellt och företagets lösningar används bland annat av ICA, Euromaster, Team Sportia, Volkswagen Group, Ringo, Garant Sko, Extra Leker, Magasin du Nord, Blockbuster, Legekæden, KotiPizza, Alko and RAY Gold Dust.

Hemsida: www.zetadisplay.com

Taggar: