ZetaDisplays installationer till Kotipizza har utökats med fler butiker

ZetaDisplay tecknade under slutet av 2009 avtal med Finlands största pizzakedja, Kotipizza, som satsar på digitala bildskärmar för att informera om menyer och aktuella erbjudanden i sina restauranger. Kotipizza ersätter traditionella menytavlor och affischer med rörliga digitala media, så kallad Digital Signage.

Avtalet innebär att ZetaDisplay installerar digitala bildskärmar i kedjans samtliga pizzarestauranger samt bygger upp ett leverans- och kontrollsystem som ska producera och distribuera aktuell information till var och en av restaurangerna. Med lösningen kan Kotipizza ständigt lämna aktuell information i sina restauranger. Deras menyer och erbjudanden kan uppdateras på några minuter och distribueras till antingen hela kedjan eller till enskilda restauranger. Det gör det lätt för Kotipizza att anpassa erbjudandena efter tiden på dygnet eller för att passa till en viss säsong. Dessutom kan man presentera aktuella kampanjmeddelanden och nyheter. Ordern är den mest omfattande lösning som ZetaDisplay hittills har tagit fram för restaurangbranschen. Lösningen effektiviserar kommunikationen inom hela restaurangkedjan samtidigt som den underlättar för de enskilda restaurangerna att informera sina kunder. Lösningen erbjuder en helt ny dimension för hur information produceras och distribueras i restaurangbranschen.

Ordern avsåg i ett första steg 200 restauranger och har nu utökats med 60-talet restauranger. Det ursprungliga ordervärdet på 15 MSEK har härmed utökats med ytterligare ca 4,5 MSEK.

ZetaDisplay befinner sig i en expansiv fas och har positionerat sig på marknaden genom att kunna påvisa märkbart ökad försäljning för sina kunder med hjälp av bolagets medieplattform för Digital Signage.

ZetaDisplay är en ledande leverantör av Digital Signage inom detaljhandeln och publik miljö på den nordiska marknaden. ZetaDisplay har ca 40 anställda och har under de senaste åren fortsatt att växa i Sverige och har dotterbolag i Danmark, Norge och Finland.

Vid frågor kontakta:

ZetaDisplay AB CEO

Leif Liljebrunn

Telefon: 46 70 845 80 52

E-mail: leif.liljebrunn@zetadisplay.com

ZetaDisplay AB (publ)

ZetaDisplay AB med huvudkontor i Malmö och dotterbolag i Köpenhamn, Helsingfors och Oslo är en ledande leverantör av plattformar för bland annat rörlig butiksinformation som används för att skapa ökad försäljning och positiv upplevelse för konsumenten inom detaljhandeln och publik miljö. Med hjälp av företagets patenterade teknik kan exempelvis reklamfilm överföras via mobiltelefonnätet eller bredband och presenteras i ett nätverk av fast installerade och mobila digitala displayer. ZetaDisplay växer snabbt både i Sverige och internationellt och företagets lösningar används bland annat av ICA, Länsförsäkringar, Nordsjö Idé & Design, Team Sportia, Icehotel, Jyske Bank, Carlsberg och Magasin du Nord.

Hemsida: www.zetadisplay.com

Taggar: