Ao Bakgavellyftar tecknar nytt kontrakt på 30 Mkr

Zeteco's affärsområde Bakgavellyftar tecknar nytt kontrakt med tyska biluthyraren Avis värt 30 Mkr Z-lyften Produktion AB som ingår i Zeteco's största affärsområde Bakgavellyftar, tillverkar el-hydrauliska bakgavellyftar till distributionsfordon. Bakgavellyftarna säljs under varunamnet "Zepro" och man är marknadsledande i sin nisch. Företaget har nyligen tecknat en ny order med tyska biluthyraren Avis på bakgavellyftar och utökar därmed sin marknadsandel. Ordern togs i hård konkurrens och är en direkt förlängning av förra årets kontrakt på 40 Mkr. Leveranserna sträcker sig från februari till december i år. Bakgrund Zeteco OTC-noterade Zeteco har genom förvärv och aktiv marknadsföring lyckats växa på framförallt exportmarknaderna. Vi driver nischföretag inom affärsområdena Bakgavellyftar, Containerhantering, Riktsystem för lätta och tunga fordon samt Lastbilspåbyggnader. Vi har egna bolag i 13 länder och tillverkning i Sverige, USA, Malaysia och Österrike. Exportandelen är över 80%. Sedan börsintroduktionen 1988 har vår omsättning ökat från 100 Mkr till över 1800 Mkr. ZETECO AB (publ) För ytterligare information kontakta Johnny Alvarsson, VD i Zeteco AB, på telefon 070-589 17 95. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/02/25/20000225BIT00620/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/02/25/20000225BIT00620/bit0002.pdf