Hög aktivitet för Zeteco i USA

Hög aktivitet för Zeteco i USA - ytterligare order på 43 Mkr Zetecos dotterbolag Waltco som tillverkar bakgavellyftar för den amerikanska marknaden har erhållit en order på 43 Mkr till en av världens ledande snackfood tillverkare. Ordern avser WDL railgates (bakgavellyftar) som är specialanpassade till kunden. Lyftarna har dubblerade hydraulsystem och finns med en lyftkapacitet från 1750 upp till 3000 kg. Ordern är ett bevis på styrkan i Waltco's affärsidé med kundanpassade lyftar och korta leveranstider. Bakgrund Zeteco Verkstadskoncernen Zeteco har genom förvärv och aktiv marknadsföring lyckats växa på framförallt exportmarknaderna. Vi driver nischföretag inom affärsområdena Bakgavellyftar, Containerhantering, Riktsystem för lätta och tunga fordon samt Lastbilspåbyggnader. Vi har egna bolag i 13 länder och tillverkning i Sverige, USA, Malaysia och Österrike. Exportandelen är 85%. Sedan börsintroduktionen 1988 har vår omsättning ökat från 100 Mkr till över 1800 Mkr. ZETECO AB (publ) För ytterligare information kontakta Johnny Alvarsson, VD i Zeteco AB, tel 08-545 158 22 eller 070-589 17 95. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/08/20000308BIT01070/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/08/20000308BIT01070/bit0002.pdf